Amning + mme til natten

21. juni 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Amning + mme til natten

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål ang. min søn på 3 måneder. Jeg ammer ham fuldt ud og det fungerer umiddelbart fint. Han tager på i vægt og følger sin kurve. Jeg syntes måske han er i den tynde ende, men min sundhedsplejerske har ikke sagt noget. Han vejede 3035 ved fødslen og målte 48 cm. Sidst han blev målt og vejet var han 10 uger, vejede 5200 og målte 59,5 cm. Lyder det ok?

Jeg ammer ham ca. 6 gange i døgnet/hver 3. - 4. time, fra begge bryster. I løbet af dagen virker det som om han bliver fint mæt, han slipper selv brystet, så det tolker jeg som om han har fået det han skulle.

Om aftenen er det dog noget andet. Han virker sulten og beder om brystet efter 1 1/2 - 2 timer efter han sidst spiste.
Han virker også tit irriteret når han har spist godt ved mig og når jeg så skifter til det andet bryst er der ingen ...

Annonce

... problemer, så mon ikke det er fordi han har "tømt" brystet?

Mit spørgsmål lyder; er ok at supplere med mme til natten, også uden at det kommer til at gå ud over min mælkeproduktionproduktion?

Vi har de sidste 2 aftener givet ham allomin 1 efter at han havde fået af begge bryster. Første aften fik ham ca. 40 ml (ville ikke give ham for meget) og igår aftes fik han faktisk venstre, højre og venstre bryst igen + han fik 70 ml. allomin som han spiste uden problemer.
Tyder det ikke på at han ikke får nok at spise?

Han har ikke sovet "bedre" fordi han har fået mme, men han skal jo have det han kan spise aligevel. Hvor meget mme må vi give ham til natten når han har tømt begge mine bryster?

Håber du kan finde rundt i mit brev. Syntes det blev lidt indviklet, selvom spørgsmålet er enkelt. :-)

Venlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor