Søvnproblemer - 7 uger

13. juni 2018

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Søvnproblemer - 7 uger

Kære Helen,

Tak for dit tidligere svar angående vores søn på nu 7 uger som er meget plaget af refluks og smerter heraf. Han er nu sat i behandling med Nexium og får dobbelt dosis, da han ikke reagerer på den almindelige dosis. Han er dog fortsat plaget og særligt rammer dette hans søvn.

Om dagen forsøger vi at putte ham i barnevognen, men han vågner ofte da han gylper og får mavesyre op og derfor græder. Det klarer vi derfor med at bruge en vikle ind i mellem, omend vi er lidt bekymret for at få lavet en dårlig vane for ham. Men på nattesøvnen er vi udfordret.

Han ligger på en af os fra ca. Kl. 20 frem til han får flaske kl. 23. Herefter ligger han i egen seng og sover fint uden problemer frem til ca. Kl. 03 hvor han får flaske ...

Annonce

... igen. Herfra starter så søvnproblemerne; han er meget meget urolig, siger en lyd som om, at han konstant arbejder med maven og er anstrengt i mave og hals, sover og græder voldsomt ca. hvert 10 min. hvorefter han får lidt ro i ca. 10 min. inden det starter igen - han er ikke helt vågen men sover heller ikke ordentligt. Når vi står op omkring kl. 6 falder han helt godt i søvn på vores arm og kan sove en time til to mere uden problemer.

Vi er i tvivl, om det kan være fordi Nexium ikke dækker ham ind på dette tidspunkt, selvom han får 2 gange i døgnet eller om det er helt almindelig baby-urolighed som der måske kan være nogle gode fif til at løse - både for hans og vores skyld, da han reelt kun sover selv fra 23.30 til 03.

Venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.