Svar: Sovepose til baby
29. september 2022
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål, rigtig fint at du skriver tilbage :)
Jeg tænker umiddelbart på en sovepose/kørepose som f.eks. en Najell Kørepose eller en Voksi Explorer. Det vil sige en pose, som han kan puttes i, til han er ca. 3 år gammel, og hvor han ligger puttet som under en dyne eller med en dyne omkring sig. Der findes mange forskellige muligheder og modeller til mange forskellige priser, men håber det kan give lidt idé om, hvad det er for en type jeg tænker på.
Hvis man skal have en sovepose til indendøre, så vil jeg normalt anbefale en type uden ærmer, da det er med til at sikre, at han ikke får det for varmt. Denne type vil dog sandsynligvis ikke have samme beroligende effekt på jeres dreng, da han jo har tendens til at ligge og flagre med armene og svært ved at finde fysisk ro - så i en kørepose vil han føle sig bedre holdt og puttet.
Hvorvidt en sovepose/kørepose kan bruges indendøre afhænger dog også meget af, hvor høj temperaturen er på værelset, hvad posen er lavet af, og af hvor meget tøj han har på under dynen. Det er naturligt vigtigt at sikre sig, at hans påklædning passer til det han sover med, om det så er dyne, sovepose, tæppe eller lignende. Ligesom du også skal være opmærksom på, at nogle soveposer er til særligt koldt vejr, og andre er til mildere vintre - det varierer derfor også, hvor varme de er.
Jeg håber, at du kan bruge dette lidt videre - rigtig meget held og lykke :)
Rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske