Svar: Barnevognssele og tremmeseng
17. januar 2011
Alder:
6 mdr.
Kære Mor
NU! Det vil være rigtig godt at din datter får en barnevognssele nu. Lige pludselig en dag, så tager hun fat i siden af barnevognen, vender sig, kigger for at se hvem der går ved siden af og hvis hun ikke har selen på, så risikerer hun at falde ud. Selen skal på, før man tror det går galt og altså nu :)
Det samme gælder tremmesengen, den skal sættes ned i højden. Din datter er i stand til at trille omkring nu, hun trille både fra ryg til mave og mave til ryg og pludselig en dag sætter hun sig op, eller stikker benet ud over kanten, så får hun fat i tremmerne, og vupti, så kommer hun ud af sengen. Igen, sengen skal sættes ned før man forestiller sig at hun kan, for pludselig kan hun ... :)
De kan meget de små - også før vi nogle gange tror det og der er ingen grund til at tage nogle chancer :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske