Barnevognssele og tremmeseng

17. januar 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Barnevognssele og tremmeseng

Kære Helen,

Jeg er i tvivl om hvornår jeg skal benytte barnevognssele samt sætte niveauet ned i hendes tremmeseng.

Min datter ligger pt. i voksipose når hun sover i barnevognen, og hun er derfor pakket godt ned. Dog skal der ikke særlig mange varmegrader til før voksiposen bliver for varm, og så må hun ligges ud med dynen.

Derudover så sidder hun af og til i barnevognen, når vi går tur, hvor hun får pakket voksiposen omkring sig og sidder op af ryglænet. Hvis vi er i et storcenter, så sidder hun uden ryglænet og uden at ha pakket voksiposen op omkring sig. Alternativt så ligger hun ned og hygger sig, mens voksiposen bare står helt åben.

Vi har endnu ikke taget barnevognsselen i brug. Vi går aldrig fra hende, når hun sidder eller ...

Annonce

... ligger i barnevognen medmindre hun skal ud og sove og ligger i voksiposen.

Jeg ved man anbefaler brug af barnevognssele fra omkring 6 måneder, men hvornår kan man se at der er et behov for barnevognsselen? Hun er f.eks. ikke begyndt at trække sig om med armene til siddende stilling.

Samme spørgsmål omkring tremmesengen. Min datters tremmeseng sidder pt. i det øverste niveau. Samtidig har hun en tyk sengerand med skumkerne, som derfor gør at hun ikke kan komme til tremmerne. Hvornår er det relevant at sætte niveauet ned? Det er rart at beholde det oppe så lang tid som muligt - også fordi jeg ikke er så høj/lang, men samtidig vil jeg selvfølgelig ikke løbe en risiko med hendes sikkerhed.

Ser frem til at læse dit svar.

Med Venlig Hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.