Brev:
Barnevognssele og tremmeseng
17. januar 2011
Alder:
6 mdr.
Barnevognssele og tremmeseng
Kære Helen,
Jeg er i tvivl om hvornår jeg skal benytte barnevognssele samt sætte niveauet ned i hendes tremmeseng.
Min datter ligger pt. i voksipose når hun sover i barnevognen, og hun er derfor pakket godt ned. Dog skal der ikke særlig mange varmegrader til før voksiposen bliver for varm, og så må hun ligges ud med dynen.
Derudover så sidder hun af og til i barnevognen, når vi går tur, hvor hun får pakket voksiposen omkring sig og sidder op af ryglænet. Hvis vi er i et storcenter, så sidder hun uden ryglænet og uden at ha pakket voksiposen op omkring sig. Alternativt så ligger hun ned og hygger sig, mens voksiposen bare står helt åben.
Vi har endnu ikke taget barnevognsselen i brug. Vi går aldrig fra hende, når hun sidder eller ligger i barnevognen medmindre hun skal ud og sove og ligger i voksiposen.
Jeg ved man anbefaler brug af barnevognssele fra omkring 6 måneder, men hvornår kan man se at der er et behov for barnevognsselen? Hun er f.eks. ikke begyndt at trække sig om med armene til siddende stilling.
Samme spørgsmål omkring tremmesengen. Min datters tremmeseng sidder pt. i det øverste niveau. Samtidig har hun en tyk sengerand med skumkerne, som derfor gør at hun ikke kan komme til tremmerne. Hvornår er det relevant at sætte niveauet ned? Det er rart at beholde det oppe så lang tid som muligt - også fordi jeg ikke er så høj/lang, men samtidig vil jeg selvfølgelig ikke løbe en risiko med hendes sikkerhed.
Ser frem til at læse dit svar.
Med Venlig Hilsen
Mor