Svar: Seng - boxmadras på meder?

20. juli 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 11 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære LM

Hvis han normalt ligger stille om natten og ikke tumler meget omkring, så vil han sandsynligvis godt kunne sove på en almindelig boxmadras på meder, med ben.

Fordelen ved en sådan åben seng, altså en seng uden sengeramme er, at man let kan sidde på sengekanten og han vil også uden problemer kunne klatre rundt, op og ned af sengen, uden at slå sig på kanten.

En boxmadras med ben er normalt en lille smule mere rund i faconen, hvor en madras som ligger nede i en sengeramme ofte er lidt mere flad/lige at ligge på. Det kan i hvert fald føles sådan :) Dertil kommer at en seng med en ramme (uden at der nødvendigvis behøver at være sengehest) ofte virker lidt mere tryg for barnet at ...

Annonce

... ligge i. Sengegavlene og selve rammen, der omkranser sengen giver barnet lidt tryghedsfornemmelse, hvor en boxmadras på ben, jo virker meget åben og måske lettere giver fornemmelsen af at falde eller kunne ryge ud.

Når man er 4 år gammel, kan man nogle gange godt vælge helt at springe juniorsengen over og gå til en voksenseng i stedet. Det kan være fornuftigt nok, - der er jo også en del økonomiske overvejelser ... En boxmadras på ben kan naturligt være en mulighed, I kunne også se efter en seng med ramme og sengegavle - evt. med skuffer under til noget af al hans legetøj ...

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det er en individuel vurderingssag.

Håber I kan bruge mine overvejelser videre :)

Rigtig god shoppingtur :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København