Brev:
Tidlig pubertet
12. oktober 2007
Alder:
9 år
Tidlig pubertet
Hej Helen
Min datter er lige fyldt 9, og er ved at få hår under arme og forneden. Er det normalt?
Jeg synes det er meget tidligt. Hendes ene bryst er også ved at udvikle sig. Hun har meget store følelsesmæssige udbrud, tror du hun er klar til menstruation? Jeg er begyndt at snakke lidt med hende om det, men jeg synes jo hun er en lille pige.
Jeg fik selv mens som 13 årig, så jeg håber da hun har nogle år endnu uden at skulle tænke på det.
Hilsen mor til præpubertetsbarn