Brev:
8-årig kommer ind til mor og far om natten
15. februar 2024
Alder:
8 år, 7 mdr.
8-årig kommer ind til mor og far om natten
Kære Helen.
Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen tilbage!
Vi har en datter på 8 og en søn på 5. Vores datter kommer hver eneste nat. Vi har forsøgt med et afkrydsningsskema hvor hun fik en gave når hun havde sovet i sin seng 1 uge, det virkede ikke.
Vi har prøvet 2 nætter hvor vi fulgte hende tilbage og lagde os på en madras på værelset til hun sov, 1. nat kom hun 2 gange, 2.nat 3 gange og så kunne vi ikke undvære mere nattesøvn.
Når hun sover ude er der ingen problemer, hun vågner stadig om natten, men tænker ”der er ingen mor og far jeg kan gå ind til, så jeg lægger mig til at sove igen” har hun fortalt.
Jeg lægger ikke altid mærke til at hun kommer ind i til os og kravler op. Vi har prøvet en periode med en madras på gulvet og aftale om at hun skulle sove der, det virkede en kort periode, så var hun op i sengen igen.
Hun er en følsom pige der elsker trygheden ved at være tæt på os. Hun falder selv i søvn på eget værelse, men har ofte svært ved at falde i søvn, da hun kan komme i tanke om alverdens problemer og dårlige oplevelser ved sengetid. Hendes værelse er tæt på stuen og der er altid lidt lys når hun skal sove, hun sover ca 5 meter fra soveværelset. Vi har en vane med at når børnene er alene (den ene bliver passet ude) må de gerne sove hos os, men måske er det bedst at gå væk fra den hvis vi skal have dem til at sove igennem på eget værelse?
Jeg glæder mig til at høre hvad du foreslår.
Med venlig hilsen
De trætte forældre