8-årig kommer ind til mor og far om natten

15. februar 2024

Kategori:
Alder:
8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen.

Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen tilbage!

Vi har en datter på 8 og en søn på 5. Vores datter kommer hver eneste nat. Vi har forsøgt med et afkrydsningsskema hvor hun fik en gave når hun havde sovet i sin seng 1 uge, det virkede ikke.

Vi har prøvet 2 nætter hvor vi fulgte hende tilbage og lagde os på en madras på værelset til hun sov, 1. nat kom hun 2 gange, 2.nat 3 gange og så kunne vi ikke undvære mere nattesøvn.

Når hun sover ude er der ingen problemer, hun vågner stadig om natten, men tænker ”der er ingen mor og far jeg kan gå ind til, så jeg lægger mig til at sove igen” har hun fortalt.

Jeg lægger ikke altid mærke til at hun kommer ind i til os og kravler op. Vi har prøvet en periode ...

Annonce

... med en madras på gulvet og aftale om at hun skulle sove der, det virkede en kort periode, så var hun op i sengen igen.

Hun er en følsom pige der elsker trygheden ved at være tæt på os. Hun falder selv i søvn på eget værelse, men har ofte svært ved at falde i søvn, da hun kan komme i tanke om alverdens problemer og dårlige oplevelser ved sengetid. Hendes værelse er tæt på stuen og der er altid lidt lys når hun skal sove, hun sover ca 5 meter fra soveværelset. Vi har en vane med at når børnene er alene (den ene bliver passet ude) må de gerne sove hos os, men måske er det bedst at gå væk fra den hvis vi skal have dem til at sove igennem på eget værelse?

Jeg glæder mig til at høre hvad du foreslår.

Med venlig hilsen
De trætte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor