Brev:
Motorisk vs mental udvikling
6. december 2007
Alder:
4 mdr.
Motorisk vs mental udvikling
Hej Helen.
Vores dreng er nu blevet præcis 4 måneder. Jeg har lige fra fødslen været meget obs på at han ligger på maven, ruller osv. Han har gjort fine fremskridt og kan selv rulle fra mave til ryg, fra ryg til siden, men her på det sidste er det ligesom hans fokus er flyttet så han ikke gør det ret meget, I stedet er han meget optaget af at se og røre forskellige ting.
Hans "favoritleg" er at sidde i skråstolen mens jeg laver mad og bager - så rører han ved de ting jeg bruger eller vi synger imens. Han pludrer, griner og smiler meget. Er det ikke ok at jeg følger den vej han viser og ikke prøver at presse ham ad en anden vej?
Han ligger på maven flere gange dagligt og vi leger trilleleg i det omfang han gider. Hvor meget må han sidde i skråstolen med den alder han har - stolen er ca. 40 grader eleveret så han mere ligger end sidder? Skal jeg være bekymret over at han er lidt "doven" - han vil helst underholdes meget af tiden og elsker at være på arm, men for mig at se er han bare en hyggefis... og det sker der vel ikke noget ved?
Kærlig hilsen Ulla