Hvorfor bider min dreng?

27. maj 2023

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Hvorfor bider min dreng?

Kære Helen

Jeg har en dreng, som netop er blevet et år. Han er i alle henseender velfungerende, synes jeg, men han er begyndt at bide, og han bider virkelig hårdt!

Det er forskelligt, hvornår det sker. Nogle gange er det fordi han tydeligvis er træt, andre gange er det, når vi sidder og krammer. Han er begyndt at rejse sig op og kan trække sig op og stille sig ved mine ben, og pludselig så bider han mig i benet!

Jeg ammer ikke mere, og han bruger heller ikke hverken sut eller flaske. ...

Annonce

... Jeg synes efterhånden, at jeg har forsøgt alt: Ignorere ham, aflede ham, sige "nej" og "skælde ud" med en lidt hård tone, så han hører, at det her er forkert. Men han bliver bare ved, intet hjælper.

Hvorfor gør han det? Og hvordan kan jeg få ham til at stoppe? Indtil videre er det "kun" gået ud over os, men jeg er oprigtigt bange for, at han bider en anden en dag, tænk, hvis han bider et andet barn i dagplejen, det bliver jeg rigtigt ked af at tænke på..

Kærlig hilsen
Bide-bøllens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin