Brev:
Hvorfor bider min dreng?
27. maj 2023
Alder:
12 mdr.
Hvorfor bider min dreng?
Kære Helen
Jeg har en dreng, som netop er blevet et år. Han er i alle henseender velfungerende, synes jeg, men han er begyndt at bide, og han bider virkelig hårdt!
Det er forskelligt, hvornår det sker. Nogle gange er det fordi han tydeligvis er træt, andre gange er det, når vi sidder og krammer. Han er begyndt at rejse sig op og kan trække sig op og stille sig ved mine ben, og pludselig så bider han mig i benet!
Jeg ammer ikke mere, og han bruger heller ikke hverken sut eller flaske. Jeg synes efterhånden, at jeg har forsøgt alt: Ignorere ham, aflede ham, sige "nej" og "skælde ud" med en lidt hård tone, så han hører, at det her er forkert. Men han bliver bare ved, intet hjælper.
Hvorfor gør han det? Og hvordan kan jeg få ham til at stoppe? Indtil videre er det "kun" gået ud over os, men jeg er oprigtigt bange for, at han bider en anden en dag, tænk, hvis han bider et andet barn i dagplejen, det bliver jeg rigtigt ked af at tænke på..
Kærlig hilsen
Bide-bøllens mor