Brev:
Urolig baby 5 måneder stimulering
22. september 2019
Alder:
5 mdr.
Urolig baby 5 måneder stimulering
Hej Helen.
Tak for dit svar og dagsplanen. Dagsplanen ligner egentlig meget godt hvordan vi gør i forvejen. Men mht at vi giver for meget grød, så har vi nu skåret ned og op for mælken istedet. Indtil videre uden ændring i søvnmønstret om natten.
Vi har haft ham til osteopat forleden som sagde at han er langt fremme og har brug for mere stimulering, fordi han er så opmærksom, søgende og allerede kan sidde selv, mv. Han tror han derfor har brug for meget mere stimulering fx på en gymnastik madras med leg og en bold så han får kørt sig selv træt. Men hvornår er det for meget stimulering?
Jeg går også en tur hver dag i barnevognen med ham med en masse indtryk og han har sit legetæppe med en masse legetøj, og stimulerer det ham for meget at jeg hele tiden taler med / til ham?
Tilbage til søvn delen - Han falder nemt i søvn i sin tremmeseng hos os, urolighederne starter først 2 timer efter han er lagt. Han ligger sig i en dum stilling. Kan han have fået for vane at han SKAL have et par "bab" af flasken for at sove videre og vågner fordi han nu er vant til at vågne hver 20 minut? Kan vi ændre vanen og må vi stoppe med at give mælk nat og måske nøjes med vand? Han vejer som sagt 11 kg allerede. Han er glad og griner og smiler af alle. Så han trives trods søvn problemet.
Hilsen