Urolig baby 5 måneder stimulering

22. september 2019

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Urolig baby 5 måneder stimulering

Hej Helen.

Tak for dit svar og dagsplanen. Dagsplanen ligner egentlig meget godt hvordan vi gør i forvejen. Men mht at vi giver for meget grød, så har vi nu skåret ned og op for mælken istedet. Indtil videre uden ændring i søvnmønstret om natten.

Vi har haft ham til osteopat forleden som sagde at han er langt fremme og har brug for mere stimulering, fordi han er så opmærksom, søgende og allerede kan sidde selv, mv. Han tror han derfor har brug for meget mere stimulering fx på en gymnastik madras med leg og en bold så han får kørt sig selv træt. Men hvornår er det for meget stimulering?

Jeg går også en tur hver dag i barnevognen med ...

Annonce

... ham med en masse indtryk og han har sit legetæppe med en masse legetøj, og stimulerer det ham for meget at jeg hele tiden taler med / til ham?

Tilbage til søvn delen - Han falder nemt i søvn i sin tremmeseng hos os, urolighederne starter først 2 timer efter han er lagt. Han ligger sig i en dum stilling. Kan han have fået for vane at han SKAL have et par "bab" af flasken for at sove videre og vågner fordi han nu er vant til at vågne hver 20 minut? Kan vi ændre vanen og må vi stoppe med at give mælk nat og måske nøjes med vand? Han vejer som sagt 11 kg allerede. Han er glad og griner og smiler af alle. Så han trives trods søvn problemet.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor