Min søn vil ikke dele mig

5. august 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Min søn vil ikke dele mig

Hej

Min søn på 2 år og 8 måneder har svært ved at forlige sig med jeg bor sammen med min kæreste og hendes søn. Min søn opsøger ikke min kæreste og holder hende udenfor. Han vil ikke snakke til hende og fryser hende ude.

Min kæreste og jeg har boet sammen i 8 måneder. Når han skal puttes kammer han fuldstændig over og skriger fuldstændig desperat. Min kæreste og jeg har lige været adskilt i 3 uger hvor hun har været på ferie med sin søn. I de 3 uger var han jordens nemmeste dreng. Han lagde sig til at sove med det samme når han blev puttet (kl 19.00) han spiste sin mad uden brok og problemer. Og alt var fryd og gammen. Nu er min kæreste og hendes søn kommet hjem igen og ...

Annonce

... han reagerer ved at skrige uhæmmet når han bliver puttet (kl. 19.00) og han er svær at få til at spise. Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre. Min kæreste er gravid og venter vores første fælles barn og jeg frygter at det kun vil blive værre når barnet kommer.

Det skal lige siges at min kærestes søn sagtens kan få min kærlighed og opmærksomhed uden det skaber problemer. Jeg er bange for at han ikke vil acceptere at dele mig med min kæreste.

Min søns mor og jeg er i retten om forældremyndigheden om min søn. Jeg er bange for om hun præger min søn til at skubbe min kæreste væk.

Bør jeg søge psykolog hjælp til min søn så jeg kan få indblik i hvad der nager ham.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Stå selv

Mange børn kan slet ikke vente på at komme op i lodret stilling og vil allerede i 5-6 mdr´s alderen gerne trække sig op ved mors eller fars hænder. Når det lykkes er det dejligt med en hoppetur på mors og fars ben.

Vær dog opmærksom på at barnet skal være noget ældre før det er stærkt nok til selv at kunne holde sig oprejst. Først omkring 10 mdr´s alderen rejser de fleste børn sig ved møbler og andre faste steder.

At barnet vil stå, betyder ikke at barnet er parat...

Læs mere i Babylex

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder