Brev:
Vores dreng har svært ved at lege selv
16. august 2018
Alder:
8 mdr.
Vores dreng har svært ved at lege selv
Hej Helen,
Så fik os også oprettet herinde. :)
Vi har stort set indtil nu, haft en super glad, aktiv baby der har kunne ligge og lege selv. Han har snakket en masse, men ikke "øffet" mens han har leget.
De sidste 14 dage, har han bare ændret karakter. Han er for det meste glad, men vil hele tiden op. Efter han er blevet skiftet, prøver vi at ligge ham inde ved hans legesager, men inden han bliver lagt på gulvet, er han allerede i gang med at "øffe", og kommer med klage skrig. Dette løses først ved enten, at vi sætter os ned til ham, eller tager ham op igen.
Vi har selvfølgelig læst en masse både her på siden, såvel som det store internet, og kan nok godt regne ud, at det har noget med seperationsfasen at gøre. Men det er stort set hele dagen vi skal sidde ved ham, eller på anden måde aktivere ham.
Og det begynder bare at trække tænder ud. Så er der noget vi kan gøre, for at han måske kan lege lidt selv igen?
Der er sket lidt det samme når han skal sove. Her har han også tidligere bare sovet igennem fra ca. kl. 19 - 5/6 næste morgen uden de vilde opvågninger. Men nu vågner han ca. 1 gang hver halve time, indtil vi kommer i seng, hvor han så triller over i vores seng. (Han sover i sin tremmeseng, ved siden af vores seng, uden tremmer for den ene side) Vi triller ham så tilbage, men så går der max 10 minutter, så er han tilbage igen.
Vi har overvejet at sætte siden på igen, men hvis det er tryghed han mangler, er det så dumt? Vi har også overvejet at putte ham på eget værelse, men da han skal have sutten nogle gange om natten, synes vi det er nemmere at han ligger inde ved os.
Jeg håber ovenstående giver mening. :)
Med venlig hilsen
Elliots forældre.