Brev:
Snakker med lukket mund
26. juni 2018
Alder:
19 mdr.
Snakker med lukket mund
Hej Helen,
Min søn er nu snart 19 måneder. Han har det godt, er en glad og sund dreng som udvikler sig rigtig godt.
Han er som du ved blevet storebror for knap 2 måneder siden.
Han snakker DAGEN LANG! Det er så dejligt! Han er virkelig god til at snakke (synes hans forældre ha ha).
Men... Han er begyndt at snakke meget med sut i munden eller med lukket mund.
Han bruger sutten lidt efter han er blevet storebror og det får han som udgangspunkt lov til da vi tænker det er en fase der går over igen. Vi snakker med ham om sutten og om at man skal aflevere den når han skal spise mm.
Vi opfordre ham heller ikke til at tage dem, men han finder rigtig meget ro med den og hans nusseklud og der er sket meget i hans verden.
Skal vi også bare se dette som en fase der går over? Eller skal vi opfordre ham til at snakke med åben mund (eksempelvis sige "du skal tale med åben mund?")?
Vi synes hans ordforråd er stort og han lære nye ord hele tiden.
Han bliver naturligt ked af det når vi ikke forstår hvad han siger, men meget af tiden forstår vi ham.
Med venlig hilsen
Kris