Brev:
Skolestart - 6 år, 1 mdr.
19. januar 2017
Alder:
6 år, 1 mdr.
Skolestart - 6 år, 1 mdr.
Hej Helen,
Storebror fik jo udsat sin skolestart og det har været så godt for ham!
Først her i løbet af den seneste måned er han begyndt at snakke lidt om skolen og hvordan det mon bliver at starte der.
Hvad er det nu som kan kræves før skolestart?
Han er ret selvstændig synes jeg. Om morgenen ligger vi alt hans tøj frem og han hopper selv ned i det hele og tager alt sit overtøj på uden brok eller behov for vores hjælp. En sjælden gang tager han en bluse på vrangen, men så opdager han det selv og vender trøjen den rigtige vej. Skoene er der heller aldrig problemer med.
Han har indtil nu bare haft velkro sko på. Skal hans næste par sko mon være med snører så han lærer det?
Alfabetet synes han stadig ikke er det mest spændende i verden, men vi prøver indimellem at få lidt bogstavleg ind naturlig i hverdagen.
Hans navn skriver han næsten rigtig - han bytter indimellem rundt på et par bogstaver.
Toiletbesøg klarer han fint- han skal mindes om at vaske hænder :-)
Venlig hilsen
Mor