Skolestart - 6 år, 1 mdr.

19. januar 2017

Kategori:
Alder:
6 år, 1 mdr.

Skolestart - 6 år, 1 mdr.

Hej Helen,

Storebror fik jo udsat sin skolestart og det har været så godt for ham!

Først her i løbet af den seneste måned er han begyndt at snakke lidt om skolen og hvordan det mon bliver at starte der.

Hvad er det nu som kan kræves før skolestart?
Han er ret selvstændig synes jeg. Om morgenen ligger vi alt hans tøj frem og han hopper selv ned i det hele og tager alt sit overtøj på uden brok eller behov for vores hjælp. En sjælden gang tager han en bluse på vrangen, men så opdager han det ...

Annonce

... selv og vender trøjen den rigtige vej. Skoene er der heller aldrig problemer med.

Han har indtil nu bare haft velkro sko på. Skal hans næste par sko mon være med snører så han lærer det?

Alfabetet synes han stadig ikke er det mest spændende i verden, men vi prøver indimellem at få lidt bogstavleg ind naturlig i hverdagen.

Hans navn skriver han næsten rigtig - han bytter indimellem rundt på et par bogstaver.

Toiletbesøg klarer han fint- han skal mindes om at vaske hænder :-)

Venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

8. januar 2024 | Opdragelse | 6 år, 8 mdr.

Dårlig opførsel og drillerier

Hej Helen. Tak for dine tidligere gode svar til storebror der i dag er 15...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

18. juli 2023 | Opdragelse | 5 år, 10 mdr.

SFO/skolestart - ked af at være væk fra mor

Kære Helen Jeg er i syv sind og har brug for et godt råd og gerne nogle...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla