Grådanfald

18. marts 2012

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Grådanfald

Kære Helen.

Skriver til dig igen, men denne gang med et helt andet emne.

Min dejlige søn på 9 måneder, får nogle grådanfald nogle gange med 2 dages mellemrum, og nogle gange går der en uge imellem. Det startede for ca en måned siden.

Det starter gerne nogle timer inden, hvor han stille og roligt bliver mere og mere pjevset, og vil intet. Tilsidst ender det med at han bare græder helt vildt, og skiftevis vrider sig rundt eller putter sig ind til mig. Er nået til den konklusion at det ...

Annonce

... bedste bare er at lade ham græde ud mens jeg sidder med ham. Det kan vare alt mellem 20min til time, og bagefter er han jo helt opløst og træt.

Er det normalt for hans alder? og hvordan skal jeg reagere?

Kan det være noget med seperation, for synes godt nok også at han er morsyg, hvilket jo både kan være dejligt, men også noget anstrengende.

Det skal lige siges at han ikke kan kravle endnu, han prøver når han ligger på maven, men han er kun næsten oppe i kravle stilling.

Hilsen Tine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder