Brev:
Ændret humør
15. marts 2009
Alder:
5 mdr.
Ændret humør
Kære Helen.
Vi har en dejlig dreng på 5 1/2 måned. Han har altid virket som en glad og tilfreds lille dreng. Men nu er han kommet ind i en periode hvor hans humør er meget ændret. Han brokker sig meget og pyldre en del og mere ked af det end han plejer. Vi gør vores bedste for at stille ham tilfreds :0)
Der er ikke sket nogen ændringer i hans hverdag ud over at han er begyndt at være vågen længere tid ad gangen ca 2 - 2 1/2 timer af gangen. Så jeg er kommet i tvivl om det måske er for meget for ham. ( han har altid haft et stort søvnbehov)
Det skal lige siges at han er en meget nysgerrig dreng! Han skal følge med i det hele og er meget iagttagende, selv om man har ham på armen snurrer hovedet rundt for at følge med i det hele. Udviklingen er i fuld gang med kryben, lege med fødder, studere fingre osv. Så han bruger sig sel meget når han er vågen.
Kan det være han bliver overstimuleret eller er det noget tigerspring der er gang i?
Vores dag
06: over i mors seng, ammes og sover lidt videre.
07: står op, i bad, lege lidt.
09-09.30: ammes og puttes til formiddagslur (sover ca. 1 1/2 -2 timer)
11: frokost grød med frugtmos og vand. leger. ammes
13- 13.30 ammes og puttes til middagslur. (sover ca 1 1/2 - 2 timer) hvis han tager 2 timer til formiddag tager han kun 1 1/2 time her - og omvendt.
ca. 15 ammes. leger.
ca. 17 puttes til sen eftermiddagslur. sover ca. 30 min. (kan ikke få han til at sove før)
ca. 18. aftensmad kartoffelmos med grønsager, vand. ammes, leger.
20 - 20.30 ammes og puttes til natten.
01 ammes (ikke så ofte mere)
03 ammes
Sådan ser vores dag ca ud. Håber du kan hjælpe os med at finde ud af hva der sker.
Hilsen Anette