Brev:
Baby og cykel - hvornår?
17. november 2020
Alder:
7 mdr.
Baby og cykel - hvornår?
Kære Helen,
Hvornår må baby være med på korte cykelture i babysæde? Vores datter er 7 måneder gammel, og har meget tidligt været stærk i ryggen og kunne holde sit eget hovedet. Hun har siddet selv siden 5 måneder, hvor hun kommer op i siddende stilling selv fra maven/kravlestilling og kravlet siden 6 måneder og kan nu komme op og stå selv.
Hvornår er det forsvarligt at lade hende være med på små cykelture på et babysæde, der er installeret foran os på cyklen?
Bedste hilsner
Christine