Vil ikke bruge sut

7. marts 2019

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Vil ikke bruge sut

Kære Helen

Har du nogle gode råd til hvordan vi kan få vores lille søn til at bruge sut?

Han er 14 uger nu, vi prøvede første gang da han var 4 dage gammel, og har så prøvet til siden.

Vi har prøvet runde sutter i naturgummi og flade sutter i både silikone og latex.

Vi har prøvet at sætte hans nusseklud fast i, og har også prøvet med sådan et lille suttedyr, til at sidde i, men det er som om intet virker. Når vi giver ham den gumler (men ikke sutter) han på den hvis man holder den let, men spytter den ud så snart man slipper.

Vi har prøvet at tromme let på sutten og nusse ham på kinden ved mundvigen.

Vi vil rigtig gerne have han til at tage sutten af ...

Annonce

... flere årsager. Vi tænker at det er en god trøst for ham når han bliver ked af det. Jeg mangler den også om natten når han vågner, fordi jeg ikke kan give ham sut, er jeg nød til at lægge ham til brystet. Når vi er nogle steder på tur kan det også være en udfordring at vi ikke kan give ham en sut.

En anden ting er at han nu er begyndt at sutte på tommelfinger, og vi er bange for at det bliver en dårlig vane, der kan gå ud over hans tandstilling, og det er svære at tage hans tommelfinger fra ham end sutten.

Så kære Helen, kan vi lære vores søn at bruge sut, eller er det for sent?

Har du nogle gode råd, som vi ikke har prøvet?

På forhånd tak :-)

Hilsen
Alex mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.