Brev:
Vil ikke bruge sut
7. marts 2019
Alder:
3 mdr.
Vil ikke bruge sut
Kære Helen
Har du nogle gode råd til hvordan vi kan få vores lille søn til at bruge sut?
Han er 14 uger nu, vi prøvede første gang da han var 4 dage gammel, og har så prøvet til siden.
Vi har prøvet runde sutter i naturgummi og flade sutter i både silikone og latex.
Vi har prøvet at sætte hans nusseklud fast i, og har også prøvet med sådan et lille suttedyr, til at sidde i, men det er som om intet virker. Når vi giver ham den gumler (men ikke sutter) han på den hvis man holder den let, men spytter den ud så snart man slipper.
Vi har prøvet at tromme let på sutten og nusse ham på kinden ved mundvigen.
Vi vil rigtig gerne have han til at tage sutten af flere årsager. Vi tænker at det er en god trøst for ham når han bliver ked af det. Jeg mangler den også om natten når han vågner, fordi jeg ikke kan give ham sut, er jeg nød til at lægge ham til brystet. Når vi er nogle steder på tur kan det også være en udfordring at vi ikke kan give ham en sut.
En anden ting er at han nu er begyndt at sutte på tommelfinger, og vi er bange for at det bliver en dårlig vane, der kan gå ud over hans tandstilling, og det er svære at tage hans tommelfinger fra ham end sutten.
Så kære Helen, kan vi lære vores søn at bruge sut, eller er det for sent?
Har du nogle gode råd, som vi ikke har prøvet?
På forhånd tak :-)
Hilsen
Alex mor