Brev:
Mor på forlænget weekend alene?
30. juli 2019
Alder:
5 mdr.
Mor på forlænget weekend alene?
Hej Helen,
Jeg har fået en forlænget weekend til Italien i oktober i fødselsdagsgave af mine veninder, men jeg er svært usikker på om jeg burde rejse fra min søn! Jeg ved godt det er egoistisk at rejse, men jeg kan mærke jeg har brug for en lille ferie, men ikke hvis det er på bekostning af min søns tryghed eller om han tager skade af det på det lange bane. Min mor mener jeg ikke burde rejse, men min kæreste sier jeg skal tage afsted og at han ser frem til alene tid med vores søn :)
Turen er fra onsdag aften til søndag formiddag. Min søn vil være 5,5 måneder på det tidspunkt, og han er ellers frisk og rask. Hvis jeg rejser vil han være sammen med sin far (som tager 2 dage ferie fra arbejd). Han er meget nær sin far, som både kan trøste og putte. Jeg ammer han nu, men han spiser også både udpumpet modersmælk og mm-erstatning på flaske (og mon ikke han er startet på en smule fast føde på det tidspunkt).
Hvad synes du jeg burde gøre? Er det for lenge at være borte fra min søn fra onsdag aften til søndag morgen?
Kærlig hilsen
Monica