Mor på forlænget weekend alene?

30. juli 2019

Alder:
5 mdr.

Mor på forlænget weekend alene?

Hej Helen,

Jeg har fået en forlænget weekend til Italien i oktober i fødselsdagsgave af mine veninder, men jeg er svært usikker på om jeg burde rejse fra min søn! Jeg ved godt det er egoistisk at rejse, men jeg kan mærke jeg har brug for en lille ferie, men ikke hvis det er på bekostning af min søns tryghed eller om han tager skade af det på det lange bane. Min mor mener jeg ikke burde rejse, men min kæreste sier jeg skal tage afsted og at han ser frem til alene tid med vores søn :)

Turen er fra onsdag aften til ...

Annonce

... søndag formiddag. Min søn vil være 5,5 måneder på det tidspunkt, og han er ellers frisk og rask. Hvis jeg rejser vil han være sammen med sin far (som tager 2 dage ferie fra arbejd). Han er meget nær sin far, som både kan trøste og putte. Jeg ammer han nu, men han spiser også både udpumpet modersmælk og mm-erstatning på flaske (og mon ikke han er startet på en smule fast føde på det tidspunkt).

Hvad synes du jeg burde gøre? Er det for lenge at være borte fra min søn fra onsdag aften til søndag morgen?

Kærlig hilsen
Monica

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder