Brev:
Præfabrikeret babymad i en hel uge
25. juni 2018
Alder:
8 mdr.
Præfabrikeret babymad i en hel uge
Kære Helen.
Min mor har i anledning af en rund fødselsdag inviteret hele familien en uge på ferie. Vii aner ikke, hvor vi skal hen - kun hvornår vi skal mødes i lufthavnen.
Jeg regner dog med, at det er et sted i Europa. Har spurgt min mor, og hun aner ikke, hvilke madmuligheder der er, der hvor vi skal bo, men siger, at der jo nok også bor babyer der ;-)
Da jeg ikke er tryg ved at give min søn mad fra buffeter og restauranter, har jeg tænkt, at tage al (eller i hvert fald hovedparten) af maden med hjemmefra.
Tænker hans feriemadplan bliver noget i retning af:
Morgen: Havregrød (den slags der bare skal røres med kogt vand)
Frokost: Glas eller klempose med grøntsager/ris eller kartoffel/kød eller fisk
Eftermiddag; Frugtsmoothie i klempose/frugt på glas
Tidlig aften: Glas med grøntsager/ris eller kartoffel og kød eller fisk
Sen aften: Havregrød (igen den slags der bare skal røres med kogt vand)
Jeg ammer stadig ca. 4 gange dagligt.
Mine spørgsmål er:
Er det en forsvarlig måde at give mit barn mad på i en uge?
Har lagt mærke til, at der er meget lidt kød i de færdige glas. Får han protein og fedt nok på den måde?
Har du ideer til, hvordan jeg kan give ham sikker mad på en ferie?
Det eneste, jeg selv kan komme i tanke om er bananer, måske også et hårdkogt æg…- måske du er mere opfindsom end jeg ;-)
Hilsen