Weekend uden børn!

24. januar 2011

Alder:
9 mdr.

Weekend uden børn!

Kære Helen!

Jeg har brug for lige at dele lidt tanker med dig endnu engang.

Min mand og jeg har jo to små piger en på 9 mdr og en på 2 år og 3 mdr. Hverdagen med to så små børn kan jo til tider være lidt hektisk og tiden og overskudet til hinanden og parforholdet er ikke altid overvældende. Men vi klarer det nu helt fint og skændes aldrig. Vi elsker vores lille familie og hinanden.

Vi har måske ikke så mange muligheder for aflastning i hverdagen som mange familier med engagerede bedsteforældre. Min mor er meget syg og min mands forældre er ikke en mulighed. Vores børn er dog meget tæt knyttet til vores søskende (deres onkler og tanter). Især min søster har de et utrolig kærligt og nært forhold til. Men de har alle selv små børn og har jo også travlt i deres hverdag.

Min mand har et stort ønske om en weekend sammen i Paris bare mig og ham, og jeg gav ham faktisk sådan en rejse i julegave med to overnatninger. Dette vil være i starten af April hvor den lille vil være næsten 1 år. Min søster og svoger vil passe de små imens. De har selv en ...

Annonce

... lille pige på 3, som vores den store har et meget nært venindeforhold til. Min søster er gravid igen og skal føde i starten af juli, så meget senere end April kan jeg næsten ikke byde min på det tidspunkt høj-gravide søster.

Jeg er dog her efterfølgende kommet meget i tvivl om det er for tidligt for vores lille pige at blive passet med 2 overnatninger. Jeg har frygtelig dårlig samvittighed over det og føler det er meget egoistisk af os som forældre. På den anden side ved jeg også at det er eneste gang i lang tid vi vil få den mulighed da min søster jo får rigeligt at se til med den lille ny.

Min store pige blev passet første gang med en enkelt overnatning i forbindelse med at vi skulle have lillesøster. Dette også hos moster og det gik rigtig fint og hun giver faktisk selv udtryk for at hun godt kunne tænke sig at sove hos kusinen igen. Hmmm hvad tænker du? Er det bedre at vælge at tage på et hotel herhjemme så vi kan komme hjem hurtigt hvis den lille har brug for os? Vil det være at svigte vores barn?

Tak for tanker tilbage

Med venlig hilsen
S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor