Brev:
Forebyggelse af atopisk eksem (børneeksem)
17. november 2019
Alder:
8 mdr.
Forebyggelse af atopisk eksem (børneeksem)
Hej Helen
I øvrigt tak for en god brevkasse.
Hos hudlægen fik jeg at vide, at jeg havde en hudtype, der betød at mit barn havde en sandsynlighed for at udvikle permanent atopisk eksem/børneeksem. Han fortalte at en nylig undersøgelse har vist, at hvis man smører barnet ind hver dag de første 3 leveår, så reduceres risikoen for atopisk eksem.
Hvordan skal man smøre barnet? Er det også fugtige steder såsom i armhuler, eller hvor sætter den slags eksem sig typisk?
Jeg kan se, at han faktisk har noget, som måske er eksem, på kinderne, og det hjælper at smøre.
Hilsen