Ofte syg - 19 mdr.

7. april 2013

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Ofte syg - 19 mdr.

Kære Helen

Så skrive jeg igen og denne gang pga. Min datter ofte er syg

Det startede i starten af december, hvor hun fik sin første mellemøresbetændelse en uge efter endt penicillin beh. Fik hun det igen og derefter igen, så fik hun lagt dræn og blev efterfølgende forkølet og det rendte meget fra ørene og hun kom i penicillin beh igen så har hun ellers været forkølet og hostet haft lidt feber.

For 14 dage siden blev hun syg igen med feber og det rendte igen meget fra ørene, vi tog til vagtleder pga helligdage og hun kom i penicillin beh igen og er det stadig og igår bliver hun så syg igen med 38,5 i feber. Det vil sige, at siden 1. December har min lille ...

Annonce

... pige været ramt af sygdom og synes jo det er synd for hende og tænker; er det helt normalt? Hun har ikke været syg som spæd og da hun startede i vuggestue i august blev hun heller ikke syg.

Vi har god hygiejne her hjemme og hun har uld body på både dag og nat. Vi ryger ikke, lufter ud morgen og aften, hun sover ude. Hun spiser normalt ( bortset fra når hun er syg).
Hun vejede 10 kg da hun var 14 mdr og det gør hun stadig, er det helt fint.?

Er det helt normalt, at være ramt af alt denne sygdom i vinterperioden. Jeg har hørt om biostrath dråber, hvad er din holdning til dem? Og ville en tyggevitamin være en god både at sikre hendes vitamin behov dækkes?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika