Antal lure og puttetid om aftenen

24. januar 2008

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Antal lure og puttetid om aftenen

Tak for dit svar.

Har lige lidt uddybende spørgsmål om søvn.

Mikkel sover som regel 2 lure om dagen sammelagt ca 3 timer. Om aftenen putter vi ham mellem kl 19 og 20.
Problemet opstår når han fx som i dag sammenlagt har sover 4 timer på 2 lure i dagplejen men er vågnet efter den sidste kl. 15. Så er der enormt lang tid til kl. 19 og vi er bange for at putte ham for tidligt da han så måske i stedet vågner ved 4-5 tiden om morgenen hvilket er lidt tidligt når han vågner natten igennem med 2 timers mellemrum.

Dilemmaet er om vi på en ...

Annonce

... dag som i dag skal putter ham ved 18 tiden til 20 minutters powernat og så putte til nat ved 20.30 tiden eller om vi skal lade ham køre igennem til kl. 19 og putte til nat dér.

Vågner han kl 2 efter sammnenlagt 3 timers søvn, fungerer det fint med en powenap sidst på eftermiddagen. Men vågner han ved 15-16 tiden når han næsten at sove for meget ila dagen men kan alligevel ikke rigtig holde ud til ved 19 tiden uden at vi føler han bliver overtræt. Begge dele går jo ud over nattesøvnen som er træls i forvejen.

Hvad anbefaler du?

Hilsen Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder