Brev:
Antal lure og puttetid om aftenen
24. januar 2008
Alder:
10 mdr.
Antal lure og puttetid om aftenen
Tak for dit svar.
Har lige lidt uddybende spørgsmål om søvn.
Mikkel sover som regel 2 lure om dagen sammelagt ca 3 timer. Om aftenen putter vi ham mellem kl 19 og 20.
Problemet opstår når han fx som i dag sammenlagt har sover 4 timer på 2 lure i dagplejen men er vågnet efter den sidste kl. 15. Så er der enormt lang tid til kl. 19 og vi er bange for at putte ham for tidligt da han så måske i stedet vågner ved 4-5 tiden om morgenen hvilket er lidt tidligt når han vågner natten igennem med 2 timers mellemrum.
Dilemmaet er om vi på en dag som i dag skal putter ham ved 18 tiden til 20 minutters powernat og så putte til nat ved 20.30 tiden eller om vi skal lade ham køre igennem til kl. 19 og putte til nat dér.
Vågner han kl 2 efter sammnenlagt 3 timers søvn, fungerer det fint med en powenap sidst på eftermiddagen. Men vågner han ved 15-16 tiden når han næsten at sove for meget ila dagen men kan alligevel ikke rigtig holde ud til ved 19 tiden uden at vi føler han bliver overtræt. Begge dele går jo ud over nattesøvnen som er træls i forvejen.
Hvad anbefaler du?
Hilsen Pia