Brev:
Dagsrytme om dagen
4. december 2023
Alder:
4 mdr.
Dagsrytme om dagen
Kære Helen.
Godmorgen igen 🎄
Jeg tror jeg har brug for en guideline i forhold til en mulig dagsrytme da jeg synes mine piger er utrolig svære at få til at falde i søvn om aftenen og blive i søvnen.
De er 4,5 måned nu og vores dag ser idag sådan her ud mere eller mindre fast
Vågner mellem 6 - 6.30
Hvilket i og for sig er helt okay, for når de skal i vuggestue skal de afleveres 6.30, så det passer mig helt fint ikke at skulle ændre på det
Flaske 90-150 ml ved en 7-7.30 tiden her variere det voldsomt hvor meget de spiser
Puttes til formiddagslur omkring kl 8, her falder de i søvn i bilen når vi aflevere storebror i børnhaven og flyttes i barnevogn når vi er hjemme.
Vågner fra luren mellem 11-11.45 , og her er jeg i tvivl om jeg skal begynde at vække dem måske. Men er bange for de bliver tæske sure
Hvis de nu vågner 11.30 som de som regel gør så ved en 12 tiden får de 100 ml MME efterfulgt af en halv portion grøntsagsmos (de er ikke til grød)
Omkring kl 13 gøres de klar til middagslur og får her 100 ml MME og puttes i barnevogn - sover til mellem 16.30-17
Så får de 120 MME når de vågner, og vi leger lidt og så puttes de i nattøj og gøres putteklar
Omkring 19-19.30 får de 150 ml MME og puttes i seng hvor de sover hurtigt. Men efter 30-40 min vågner de begge to og så er de smadder svære at få til at falde i søvn igen og ender ofte med en masse skrig og skrål indtil ved en 22 tiden hvor de så sover.
Ved 23.30 tiden giver de lyd og får 150ml MME og igen 120ml omkring 3-4 tiden.
De vågner mellem 5-8 gange om natten og skal have en sut, drejes om på siden eller lige nusses lidt. Sammensovning er testet og virker ikke for os
Om dagen når de ligges i barnevognen sover de nærmest inden dynen er kommet på :)
Der er nogle dage hvor middagsluren blot er 2 timer og her får de så en powernap sidst på eftermiddagen på 30 min er og ummidelbart LIDT lettere at putte til nat de dage.
Jeg står meget alene med dem og far tager sig meget af søn til puttetid
Håber du vil prøve at tage et kig og måske komme med et bud på en dagsrytme med nogle andre øjne.
De er snart klar til at få lidt mere mos af en art tror jeg.
De bedste hilsner fra
Mor til pigerne