Brev:
Vil ikke sove i barnevogn, del 2
4. september 2023
Alder:
4 mdr.
Vil ikke sove i barnevogn, del 2
Hej igen Helen
Tusinde tak for dit svar, og beklager, at jeg allerede skriver igen :)
Der er blot ét punkt, som jeg vil blive utrolig glad for, hvis du kan uddybe. Det er punktet ift kun at øve barnevogn til middagslur - god ide.
Jeg vil høre, hvordan jeg rent praktisk gør dette bedst. Har desværre virkelig brug for, at det bliver skåret ud i pap, da alt jeg har gjort indtil nu, har været uden fremskridt.
Er det ved, at jeg ammer ham tidligt og forsøger at gå ham i søvne? Eller er det ved, at jeg lægger ham derud, når han lige er faldet hen under amningen? Og hvornår skal jeg give op, dvs skal jeg kun forsøge at lægge ham ud én gang, og derefter overgive mig til slyngevuggen, hvis ikke det lykkes, eller? Vil selvfølgelig forsøge at berolige ham i vognen på bedste vis, inden jeg giver op.
Vi vil blive ved med at øve flaske. Hans far øver det hver aften, og har gjort det noget tid - dog uden fremskridt. Vi har kun forsøgt med silikonesut på flaskerne, hvor vi har brugt Philips advent og Mam, da det virker som om, at han ikk bryder sig om “smagen” af naturgummi (har vi prøvet i sut). Men tror, vi skal have prøvet en anatomisk, og måske forsøge igen med naturgummi. Lige nu tror jeg dog ikke det er en løsning ift middagsluren.
Jeg vil også lige nævne, at han har været forbi både en kiropraktor og osteopat, og (desværre) uden, at der er fundet spændinger eller lign. Havde egentlig været rart, hvis der havde været noget, da man så kunne behandle det. Han virker dog heller ikke til at have ondt nogle steder, bare udfordret på at finde ro, og så har han bare fart på med at rulle rundt og komme fremad.
Ift nætterne, der har hans far og jeg lige nu delt dem nogenlunde op, så vi skiftes til at sove ved siden af ham. Derudover sover jeg med bh, og så snart han er færdig med at amme om natten, så lukker jeg bh’en og vender mig om på ryggen, så brystet ikke er tilgængeligt. Blot for at nævne, at han ikke ligger med/ved brystet hele natten. Jeg er meget obs på dette, da jeg er helt enig i, at det er en glidebane, som jeg slet ikke har lyst til at ryge ned af :)
Men det er helt tydeligt, at han finder mest ro ved at sove på maven. Når jeg har ammet ham om aftenen til nat, så vender han sig med det samme om på maven og sover. Det sker også ved de fleste amninger om natten. Det at sove på maven er jo desværre bare svært i barnevognen.
Tak for igen at læse med.
Mange hilsner herfra