Vil ikke sove i barnevogn, del 2

4. september 2023

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vil ikke sove i barnevogn, del 2

Hej igen Helen

Tusinde tak for dit svar, og beklager, at jeg allerede skriver igen :)

Der er blot ét punkt, som jeg vil blive utrolig glad for, hvis du kan uddybe. Det er punktet ift kun at øve barnevogn til middagslur - god ide.

Jeg vil høre, hvordan jeg rent praktisk gør dette bedst. Har desværre virkelig brug for, at det bliver skåret ud i pap, da alt jeg har gjort indtil nu, har været uden fremskridt.
Er det ved, at jeg ammer ham tidligt og forsøger at gå ham i søvne? Eller er det ved, at jeg lægger ham derud, når han lige er faldet hen under amningen? Og hvornår skal jeg give op, dvs skal jeg kun forsøge at lægge ham ud én gang, og derefter overgive mig til slyngevuggen, hvis ikke det lykkes, eller? Vil selvfølgelig forsøge at berolige ham i vognen på bedste vis, inden jeg giver op.

Vi vil blive ved med at øve flaske. Hans far øver det hver aften, og har gjort det noget tid - dog uden fremskridt. Vi har kun forsøgt med silikonesut på flaskerne, hvor vi har brugt Philips advent og Mam, da det virker som om, at han ikk bryder sig om “smagen” af naturgummi (har vi prøvet i sut). Men tror, vi skal have prøvet en anatomisk, og måske forsøge igen med naturgummi. Lige nu tror jeg dog ...

Annonce

... ikke det er en løsning ift middagsluren.

Jeg vil også lige nævne, at han har været forbi både en kiropraktor og osteopat, og (desværre) uden, at der er fundet spændinger eller lign. Havde egentlig været rart, hvis der havde været noget, da man så kunne behandle det. Han virker dog heller ikke til at have ondt nogle steder, bare udfordret på at finde ro, og så har han bare fart på med at rulle rundt og komme fremad.

Ift nætterne, der har hans far og jeg lige nu delt dem nogenlunde op, så vi skiftes til at sove ved siden af ham. Derudover sover jeg med bh, og så snart han er færdig med at amme om natten, så lukker jeg bh’en og vender mig om på ryggen, så brystet ikke er tilgængeligt. Blot for at nævne, at han ikke ligger med/ved brystet hele natten. Jeg er meget obs på dette, da jeg er helt enig i, at det er en glidebane, som jeg slet ikke har lyst til at ryge ned af :)
Men det er helt tydeligt, at han finder mest ro ved at sove på maven. Når jeg har ammet ham om aftenen til nat, så vender han sig med det samme om på maven og sover. Det sker også ved de fleste amninger om natten. Det at sove på maven er jo desværre bare svært i barnevognen.

Tak for igen at læse med.

Mange hilsner herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte