Putning og dårlig søvn - 8 mdr.

23. maj 2023

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Putning og dårlig søvn - 8 mdr.

Kære Helen.

Jeg har fulgt dine råd fra sidste spørgsmål i en måneds tid nu. Og hvilken måned!

Laura blev 8 mdr d. 18.maj.

Hele dagsrytme er helt fin, og der er ikke en finger at sætte på :-)
Men når jeg så rammer putningen og derefter, er der noget der rejser sig i Lauras sind eller krop.

Når hun bliver ammet og lagt til natten er kl omkring 19.15-19.30 (hun kan ikke holde til mere da hendes nr 2 lur oftest er på en time og slutter ca 15.15), så falder hun i søvn i sin bedside og alt er fint. Tror jeg. For så kan hun vågne op 2-3 gange og skrige og græde fuldstændig uhæmmet. Far går derind først og prøver at få hende ned igen, han kan nogen gange prøve i op til 20 min og så vil hav gerne bytte. Hun græder også ved mig men ikke så længe, og det ender oftest ud i brystet. Men, jeg lirker det ud fordi hun ikke dier, men kun sutter. Dette sker 2-3 gange før hun så begynder at spise. Men amningerne varer oftest ...

Annonce

... kun mellem 4-7 min. Og også dem om natten.

Laura vågner ca hveranden til 2,5 time om natten. Og jeg prøver at strække den så lang tid jeg kan med de hjælpe redskaber du skrev sidst. Når jeg så har været dem alle igennem og hun stadig bliver højere og højere så tyer jeg til brystet og det får hende ned.

Jeg er helt i syv sind over hvad der sker, jeg vil bare gerne have at hun også får en lidt bedre sammenhængende søvn. Hun sover i en bedside, kan den være for lille og forstyrre hendes søvn? Hendes storesøster på 3,5 sover stadig hos os i en tremmeseng hos os. som jfg tænker Laura skal over i lige om lidt. Men jeg vil heller ikke være typen der “smider” storesøster ud fra os og direkte alene ind på hendes eget værelse. Hun vil enormt gerne have lillesøster med ind på hendes værelse og sove, men jeg ved bare ikke hvor god en ide det er når nætterne stadig er så usikre som de er.

Hvad tænker du om det?

Knus Nanna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor