Brev:
Putning og dårlig søvn - 8 mdr.
23. maj 2023
Alder:
8 mdr.
Putning og dårlig søvn - 8 mdr.
Kære Helen.
Jeg har fulgt dine råd fra sidste spørgsmål i en måneds tid nu. Og hvilken måned!
Laura blev 8 mdr d. 18.maj.
Hele dagsrytme er helt fin, og der er ikke en finger at sætte på :-)
Men når jeg så rammer putningen og derefter, er der noget der rejser sig i Lauras sind eller krop.
Når hun bliver ammet og lagt til natten er kl omkring 19.15-19.30 (hun kan ikke holde til mere da hendes nr 2 lur oftest er på en time og slutter ca 15.15), så falder hun i søvn i sin bedside og alt er fint. Tror jeg. For så kan hun vågne op 2-3 gange og skrige og græde fuldstændig uhæmmet. Far går derind først og prøver at få hende ned igen, han kan nogen gange prøve i op til 20 min og så vil hav gerne bytte. Hun græder også ved mig men ikke så længe, og det ender oftest ud i brystet. Men, jeg lirker det ud fordi hun ikke dier, men kun sutter. Dette sker 2-3 gange før hun så begynder at spise. Men amningerne varer oftest kun mellem 4-7 min. Og også dem om natten.
Laura vågner ca hveranden til 2,5 time om natten. Og jeg prøver at strække den så lang tid jeg kan med de hjælpe redskaber du skrev sidst. Når jeg så har været dem alle igennem og hun stadig bliver højere og højere så tyer jeg til brystet og det får hende ned.
Jeg er helt i syv sind over hvad der sker, jeg vil bare gerne have at hun også får en lidt bedre sammenhængende søvn. Hun sover i en bedside, kan den være for lille og forstyrre hendes søvn? Hendes storesøster på 3,5 sover stadig hos os i en tremmeseng hos os. som jfg tænker Laura skal over i lige om lidt. Men jeg vil heller ikke være typen der “smider” storesøster ud fra os og direkte alene ind på hendes eget værelse. Hun vil enormt gerne have lillesøster med ind på hendes værelse og sove, men jeg ved bare ikke hvor god en ide det er når nætterne stadig er så usikre som de er.
Hvad tænker du om det?
Knus Nanna