Brev:
Lure om dagen ved 9 måneder
13. april 2023
Alder:
9 mdr.
Lure om dagen ved 9 måneder
Kære Helen
Lillebror er IKKE en dagssover som storebror, der snildt kunne sove 3 timer til middag fra omkring 7 måneders alderen...
I vuggestuen sover lillebror endnu mindre end herhjemme: Han sover tit kun 25 minutter om formiddagen derhenne og derefter næsten 1.5 time fra kl 12.00/12.30.
Han kan ikke holde til om aftenen uden en eftermiddagslur.
Herhjemme sover han typisk 1-1.5 time om formiddagen, 1 time til middag (nogle gange 2 timer) og 30 minutter om eftermiddagen. Vi prøver altid at lægge/putte ham igen til middag, når han vågner, for at gøre middagsluren længere, men tit bliver han utroligt sur og vil bare ikke.
Han falder i søvn omkring kl 19.30-20.00 og sover tit til kl 7.00/7.30 (for tiden afbrudt af amning om natten pga mellemørebetændelse + ondt i maven pga diarré/antibiotika).
Er der noget vi kan gøre anderledes eller råde dem til at gøre anderledes i vuggestuen, så han kan tage en længere middagslur, eller må vi bare følge hans rytme? Det har vi gjort indtil nu.
Vi har faste rutiner omkring lure og aftenputning. Han falder nemt i søvn om aftenen og falder også nogle gange i søvn af sig selv uden gråd, efter at have moslet lidt rundt i sengen (når han ikke er syg, forkølet eller har ondt i gummerne pga tandfrembrud).
TAK :-)
Kærlig hilsen
Maria Louise