Glad for amning om natten

10. april 2023

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Glad for amning om natten

Kære Helen.

Tak for dejlig brevkasse endnu engang.

Jeg er nu blevet mor igen til endnu en lille pige :-) Hun er nu 6 mdr og tiden flyver afsted! Men. Hun er enormt glad for amning om natten og vi kan nogen gange være oppe på 6 gange i løbet af en nat der hedder fra 22-07. Det begynder at blive en smule udfordrende, (skal vi kalde det dét ;-)) og jeg kan mærke jeg er udmattet efterhånden.

Jeg føler selv hun spiser godt om dagen, men nu søger jeg råd hos dig.

Vores dag ser typisk således ud:

Kl 5-5.30, ammes
Kl. 6.30-7.00, vi står op
Kl. 7.30 ca, får hun grød med frugtmos, og vand
Kl. 9-9.15 ammes og bliver lagt til lur (kan godt sove 2 timer her)
Kl 11.30 frokost, som er grøntsagsmos og små bitte brød hapsere, frisk frugt osv. (vi er igang med at smage på ting - fasen)
Kl 13.00 ammes og puttes til lur (tager alt fra 40 min til 2 timer)
Kl 15.30 enten end smoothie eller amning
Kl.17.30 aftensmad bestående af grøntsagsmos med kød i

Alt ...

Annonce

... efter hvornår hun vågnede fra sidste lur kan hun allerede falde j søvn 18.30 (nogen gange med amning, nogen gange uden hvor det er far der har hende)
Men så vågner hun hver evig eneste aften omkring 3 kvarter efter hun er faldet i søvn og så er der bare “fest”.
Medmindre hun stadig er så træt at hun falder i søvn efter amning, men der er det som regel på mig i sofaen. Og så kan jeg bære hende ind i seng igen når jeg selv går i seng omkring 21.30..
så vågner hun som regel omkring 22.30 (hun blev sidst ammer omkring kl. 20.00) også går natten ellers ud på at blive ammet ca hveranden time!

Jeg føler selv hun bliver nogenlunde mæt om dagen, men der er slet ikke noget aften til
at slappe af i for mit vedkommende, og jeg føler ikke jeg sover ordentlig om natten heller.

Har du nogen gode råd til hvordan jeg kan trappe bare lidt ned på amningen om natten?
Må jeg give hende vand om natten??

Hilsen Nanna (der bare gerne vil sove mere end 50 min af gangen)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. juni 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske. De...

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

21. juni 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Hvordan får baby jern nok?

Kære Helen Så vender jeg tilbage :) Vi har fået en efternøler her i...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet