Brev:
Glad for amning om natten
10. april 2023
Alder:
6 mdr.
Glad for amning om natten
Kære Helen.
Tak for dejlig brevkasse endnu engang.
Jeg er nu blevet mor igen til endnu en lille pige :-) Hun er nu 6 mdr og tiden flyver afsted! Men. Hun er enormt glad for amning om natten og vi kan nogen gange være oppe på 6 gange i løbet af en nat der hedder fra 22-07. Det begynder at blive en smule udfordrende, (skal vi kalde det dét ;-)) og jeg kan mærke jeg er udmattet efterhånden.
Jeg føler selv hun spiser godt om dagen, men nu søger jeg råd hos dig.
Vores dag ser typisk således ud:
Kl 5-5.30, ammes
Kl. 6.30-7.00, vi står op
Kl. 7.30 ca, får hun grød med frugtmos, og vand
Kl. 9-9.15 ammes og bliver lagt til lur (kan godt sove 2 timer her)
Kl 11.30 frokost, som er grøntsagsmos og små bitte brød hapsere, frisk frugt osv. (vi er igang med at smage på ting - fasen)
Kl 13.00 ammes og puttes til lur (tager alt fra 40 min til 2 timer)
Kl 15.30 enten end smoothie eller amning
Kl.17.30 aftensmad bestående af grøntsagsmos med kød i
Alt efter hvornår hun vågnede fra sidste lur kan hun allerede falde j søvn 18.30 (nogen gange med amning, nogen gange uden hvor det er far der har hende)
Men så vågner hun hver evig eneste aften omkring 3 kvarter efter hun er faldet i søvn og så er der bare “fest”.
Medmindre hun stadig er så træt at hun falder i søvn efter amning, men der er det som regel på mig i sofaen. Og så kan jeg bære hende ind i seng igen når jeg selv går i seng omkring 21.30..
så vågner hun som regel omkring 22.30 (hun blev sidst ammer omkring kl. 20.00) også går natten ellers ud på at blive ammet ca hveranden time!
Jeg føler selv hun bliver nogenlunde mæt om dagen, men der er slet ikke noget aften til
at slappe af i for mit vedkommende, og jeg føler ikke jeg sover ordentlig om natten heller.
Har du nogen gode råd til hvordan jeg kan trappe bare lidt ned på amningen om natten?
Må jeg give hende vand om natten??
Hilsen Nanna (der bare gerne vil sove mere end 50 min af gangen)