Brev:
Hjælp til rytme - del II
7. marts 2023
Alder:
6 mdr.
Hjælp til rytme - del II
Hej Helen,
Så er jeg på banen igen. Tak for dit sidste svar ift. at få lavet en rytme til min datter. Den virkede fuldstændig upåklageligt i en uges tid ... og nu er jeg slået tilbage i skak.
Min datter vågner fortsat (senest) kl. 6. Hun vil gerne op før, men jeg kæmper for at få hende videre i søvnen til tidligst 5.30. Det er ofte på en yogabold, men sådan må det være lige nu.
Nu er hun så begyndt at lave meget lav vågentid om morgenen. Knap 4 timer faktisk. Dvs. at hun står op kl. 6 og vil altså så først sove første lur 9.30/10. I går varede den to timer, så hun stod altså op ca. 11.30.
Herefter var der tre timers vågentid, før hun gik kold i barnevognen. Dvs. kl. 14.30. Denne lur var kun 45 minutter, så hun vågnede altså 15.15.
Herfra var hun så vågen til næsten 19.30, før hun ville i seng. Det gav et meget langt vågenstræk, hvor hun var pylret (men ikke ville sove). Det er lidt her, mit spørgsmål opstår, for hvordan skal jeg lykkes med (som du anbefalede sidst) at give tre lure, når den første ligger så sent og er så lang? Kan jeg rykke på andre ting?
Vores rytme er nu sådan:
Kl. 5: Vågner, ammes og bliver "tvunget" til at sove lidt videre.
5.30/6: Står op.
6.30: Morgenmad bestående af grød samt vand af kop.
8.00: Formiddagsmad. En pandekage, lidt frugt samt vand af kop.
Kl. 9/10: Første lur. Varer omkring to timer. Sover i barnevogn, og skal hjælpes videre i søvnen engang i mellem.
Kl. 12: Middagsmad. Her giver jeg lige nu havregrød og frugt.
Vågentid. Lege, pludrer, tager på tur. Bliver ammet og får smoothie, snacks mv.
Kl. 14/15: Lur igen. Varer 40-45 minutter.
Får igen en eftermiddagssnack, der kan variere.
17.30: Aftensmad. Grøntsagsmos med kød samt vand af kop.
19/19.30: Puttes til natten.
Vågner første gang kl. 23, næste gang 2/3 og så vil hun gerne op ved 5-tiden.
Som bonusinfo kan jeg fortælle, at min datters far har barsel med hende fra marts, hvilket er den primære grund til, jeg gerne vil have sat alting lidt i system inden, så vi ved, hvad vi kan "forvente" af hendes dage.
Min datter fylder 7 mdr. den 14.
Hilsen herfra