Brev:
Putning og søvn - forskel på mor og far
2. marts 2023
Alder:
12 mdr.
Putning og søvn - forskel på mor og far
Hej Helen
Et spørgsmål mere angående søvn. Herhjemme har jeg sovet med vores datter de første 10 måneder, hvorefter far er kommet mere på banen, fordi vi har store problemer med nattesøvnen.
Det viser sig, at far er meget hurtigere til at putte, hvor det nemt kan tage op til en time med mig. Også om natten kan far hurtigt få vores datter til at sove igen, hvor hos mig kan der være 1-2 timers vågentid, hvor hun ligger uroligt og bare ikke kan finde roen. Det har jeg svært ved at holde til, så det ender tit med jeg kalder på hjælp fra far.
Mit spørgsmål er nu, skal vi bare lade far putte og sove med vores datter? Eller skal vi skiftes? Jeg vil jo rigtig gerne både putte og sove med vores datter, men det går bare ikke ret godt. Amningen er sluttet for 14 dage siden, men det er ikke mælk hun søger. Er der noget vi kan gøre ellers? Vi gør tingene ens og bruger samme putteritual osv.
Bedste hilsner