Lillesøsters søvn - 7 mdr.

7. februar 2023

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Lillesøsters søvn - 7 mdr.

Kære Helen.

Efter mange års fertilitetsbehandling er lillesøster endelig ankommet. Hun er så skøn og glad og helt perfekt.

Med med et nyt barn kommer der også en masse spørgsmål 😀

Lillesøster var lille ved fødslen og har siden været petit, men følger sin kurve. Hun er mors pige og er faktisk først nu begyndt at ville andre end mig. Hun ammes og nægter flaske og sut.

Hun sover fantastisk om dagen, men ikke om natten. Jeg håber på lidt råd fra dig om det.

Vi står op omkring kl. 6.45, hun spiser havregrød eller øllebrød og drikker vand af en kop.

Kl. 8.15 spiser vi brød og blød frugt, vand af kop. Hun ammes og puttes til lur. Sover ca. 2,5/3 timer i barnevognen.

Kl. 11.30 spiser vi frokost, brød (med fisk eller leverpostej) og grønsager, vand af kop.

Kl. 14 ammes hun og puttes til lur.

Kl. 15 får frugtmos og vand med kop.

Kl. 16 sover en kort lur

Kl. 17.30 spiser aftensmad med os, hun spiser stort set alt. Vand af kop.

Kl. 19.00 ammes og puttes…. Også starte balladen.

Vi kører med præcis samme rytme om ...

Annonce

... aftenen. Efter maden leger hende og storesøster på gulvet i køkkenet mens vi rydder af. Så bliver pigerne badet og kommer i nattøj. Far går med storesøster og jeg forsøger at putte lillesøster.

Jeg ammer hende i soveværelset, rummet er mørk og køligt. Hun falder hurtigt hen, men så snart jeg flytter på hende så vågner hun. Nogen gange lykkedes det mig at få hende over i hendes seng, men hun vågner efter 20-30 min. og er ked af det.

Igennem natten har hun mange opvågninger, hun tilbydes brystet min drikker stort set ikke, faktisk afviser hun det ofte. Så snart hun er i min favn eller vi ligger helt tæt (mave mod mave) så sover hun igen. Ved de fleste af opvågningerne har hun lukkede øjne og er ked af det, hun søger med hænderne for at finde mig.

Det er simpelthen så synd for hende, jeg vil så gerne hjælpe hende med at få en bedre søvn.

Lillesøster er utrolig god motorisk og kravler næsten, hun kan sidde og er faktisk begyndt at hejse sig op ved stole mv. jeg har selv en ide om at det er derfor hun er ekstra urolig nu.

Med venlig hilsen
Mor til A

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig