Brev:
Lillesøsters søvn - 7 mdr.
7. februar 2023
Alder:
7 mdr.
Lillesøsters søvn - 7 mdr.
Kære Helen.
Efter mange års fertilitetsbehandling er lillesøster endelig ankommet. Hun er så skøn og glad og helt perfekt.
Med med et nyt barn kommer der også en masse spørgsmål 😀
Lillesøster var lille ved fødslen og har siden været petit, men følger sin kurve. Hun er mors pige og er faktisk først nu begyndt at ville andre end mig. Hun ammes og nægter flaske og sut.
Hun sover fantastisk om dagen, men ikke om natten. Jeg håber på lidt råd fra dig om det.
Vi står op omkring kl. 6.45, hun spiser havregrød eller øllebrød og drikker vand af en kop.
Kl. 8.15 spiser vi brød og blød frugt, vand af kop. Hun ammes og puttes til lur. Sover ca. 2,5/3 timer i barnevognen.
Kl. 11.30 spiser vi frokost, brød (med fisk eller leverpostej) og grønsager, vand af kop.
Kl. 14 ammes hun og puttes til lur.
Kl. 15 får frugtmos og vand med kop.
Kl. 16 sover en kort lur
Kl. 17.30 spiser aftensmad med os, hun spiser stort set alt. Vand af kop.
Kl. 19.00 ammes og puttes…. Også starte balladen.
Vi kører med præcis samme rytme om aftenen. Efter maden leger hende og storesøster på gulvet i køkkenet mens vi rydder af. Så bliver pigerne badet og kommer i nattøj. Far går med storesøster og jeg forsøger at putte lillesøster.
Jeg ammer hende i soveværelset, rummet er mørk og køligt. Hun falder hurtigt hen, men så snart jeg flytter på hende så vågner hun. Nogen gange lykkedes det mig at få hende over i hendes seng, men hun vågner efter 20-30 min. og er ked af det.
Igennem natten har hun mange opvågninger, hun tilbydes brystet min drikker stort set ikke, faktisk afviser hun det ofte. Så snart hun er i min favn eller vi ligger helt tæt (mave mod mave) så sover hun igen. Ved de fleste af opvågningerne har hun lukkede øjne og er ked af det, hun søger med hænderne for at finde mig.
Det er simpelthen så synd for hende, jeg vil så gerne hjælpe hende med at få en bedre søvn.
Lillesøster er utrolig god motorisk og kravler næsten, hun kan sidde og er faktisk begyndt at hejse sig op ved stole mv. jeg har selv en ide om at det er derfor hun er ekstra urolig nu.
Med venlig hilsen
Mor til A