Brev:
4 måneder og dagsrytme
12. november 2022
Alder:
4 mdr.
4 måneder og dagsrytme
Kære Helen
Vores dejlige tut har en meget anderledes dagsrytme end den fra din bog om børn og mad, som vi stiler efter at ramme. Alting sker en time tidligere. Dvs. at han f.eks. er meget træt allerede kl 8.30, hvis han står op kl 7 om morgenen.
Han sover pt. meget korte lure, og selvom jeg prøver at putte ham 2-4 gange igen til middagslur, sover han for tiden kun ca. 45 min./60 min. Så er han træt til eftermiddagslur kl 15 og går faktisk i seng for natten ml kl 18 og 18.30. Han sover hele natten, kun afbrudt af spisning eller evt. prutning/ondt i maven, som han desværre nogle gange stadig har.
Vi er begyndt på grød til middag, og han er meget interesseret og spiselysten. Jeg giver ham ganske lidt og tynd grød med modermælk. Han har stadig kun afføring 1 x ugen. Den er ikke hård. Han har ikke mere ondt i maven, efter at vi er startet på grød.
Spørgsmålet er, hvor meget vi skal, eller ikke skal, forsøge at "pille" ved hans rytme?
Formiddagsluren er også ret kort 45 min. - 60 min.
Jeg giver ham grød omkring kl 11, inden han bliver alt for træt, og dermed sur, og prøver at udsætte amningen så længe så muligt, så han bliver lagt til middagslur omkring kl 12, ofte lidt før.
Råd og ideer modtages med kyshånd.
Bedste hilsner
Maria Louise