Brev:
Mor kan ikke putte - del II
25. juli 2022
Alder:
15 mdr.
Mor kan ikke putte - del II
Hej igen Helen
Tak for dit meget brugbare svar! Vi har dog lige nogle tilføjelser og deraf opfølgende spørgsmål.
Da vi skrev: “Hvis mor lægger an til putteritualet, bliver vores datter meget ked af det, ulykkelig og til tider hysterisk”, mente vi, at gråden mm. allerede starter, når aftensmaden er slut. Dvs. når mor efter endt aftensmad lægger an til at ville tørre vores datters mund og hænder, starter gråden og det hele. Mor kan derfor heller ikke - uden gråd - tage hende i bad, give nattøj på, give godnatgrød og tandbørstning. Vi har forsøgt, at mor gør noget af det, men det giver anledning til gråd. Vi har også en enkelt gang forsøgt begge at være der under badet, tandbørstning mm. Det går en smule bedre, men far må ikke gå ud af rummet, og far skal helst gøre det hele. Så vi kan ikke se, hvordan mor - uden gråd - skal kunne gøre alle tingene, som leder op til selve putningen.
Herudover vil vi lige nævne, at far er hjemme de fleste aftener. Så umiddelbart tænker vi ikke, at vores datter kan have et savn til ham.
Med venlig hilsen
de bekymrede førstegangsforældre.