Baby 8 mdr - ammes hele natten, part 3

6. oktober 2021

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Baby 8 mdr - ammes hele natten, part 3

Hej igen Helen,

Jeg skriver igen ang. vores nætter, som desværre kun bliver værre og værre og med flere og flere amninger.

Jeg har forsøgt at lirke brystet ud, som du skrev, men det desværre ikke haft nogen effekt. Jo måske bare at hun så er vågnet endnu kortere tid efter og efterspurgt brystet igen.... :( Jeg oplever desuden, at hun sidst på natten har ondt i maven, nok pga. så mange amninger natten igennem.

Jeg har 3 spørgsmål til dig:

1) Hun ammes pt 4 gange i løbet af dagen, før hver af sine 3 lure samt til nat. Du skrev sidst, at amning før 1. lur og 3. lur skulle udfases, så hun faktisk kun blev ammet til middagslur (2. lur) samt til nat. Jeg er nervøs for, om jeg ved dette tiltag kan risikere, at hun så indtager mindre mad om dagen og ENDNU mere ...

Annonce

... mad/amning om natten?

2) Lidt i forlængelse af ovenstående: Jeg overvejer at indføre ekstra små måltider før alle lure hvis hun er i humør til det og jeg kan komme afsted med det - og så blot tilbyde hende brystet efter som top-up. Hvad tænker du om det? Synes dog også, hun så vil skulle spise meget ofte, da hendes lure jo kun varer 30 min.

3) Bør jeg supplere måltiderne med MME i kop? Både for den ekstra næring, men også for at sikre hende tilstrækkeligt jern, som hun jo ikke får i brystmælken, vel? I såfald hvor meget MME skal der til for at hun får jern nok? (hun vejer knap 10 kg) Det eneste "rigtige mad" jeg får i hende er fortsat grød og de færdige mos fra Ella's Kitchen og således ikke kød/fisk osv.

Håber, du kan hjælpe mig igen igen!

Bedste hilsner,
Sofia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder