Brev:
Baby 8 mdr - ammes hele natten, part 3
6. oktober 2021
Alder:
8 mdr.
Baby 8 mdr - ammes hele natten, part 3
Hej igen Helen,
Jeg skriver igen ang. vores nætter, som desværre kun bliver værre og værre og med flere og flere amninger.
Jeg har forsøgt at lirke brystet ud, som du skrev, men det desværre ikke haft nogen effekt. Jo måske bare at hun så er vågnet endnu kortere tid efter og efterspurgt brystet igen.... :( Jeg oplever desuden, at hun sidst på natten har ondt i maven, nok pga. så mange amninger natten igennem.
Jeg har 3 spørgsmål til dig:
1) Hun ammes pt 4 gange i løbet af dagen, før hver af sine 3 lure samt til nat. Du skrev sidst, at amning før 1. lur og 3. lur skulle udfases, så hun faktisk kun blev ammet til middagslur (2. lur) samt til nat. Jeg er nervøs for, om jeg ved dette tiltag kan risikere, at hun så indtager mindre mad om dagen og ENDNU mere mad/amning om natten?
2) Lidt i forlængelse af ovenstående: Jeg overvejer at indføre ekstra små måltider før alle lure hvis hun er i humør til det og jeg kan komme afsted med det - og så blot tilbyde hende brystet efter som top-up. Hvad tænker du om det? Synes dog også, hun så vil skulle spise meget ofte, da hendes lure jo kun varer 30 min.
3) Bør jeg supplere måltiderne med MME i kop? Både for den ekstra næring, men også for at sikre hende tilstrækkeligt jern, som hun jo ikke får i brystmælken, vel? I såfald hvor meget MME skal der til for at hun får jern nok? (hun vejer knap 10 kg) Det eneste "rigtige mad" jeg får i hende er fortsat grød og de færdige mos fra Ella's Kitchen og således ikke kød/fisk osv.
Håber, du kan hjælpe mig igen igen!
Bedste hilsner,
Sofia