Brev:
Manglende søvnmønster - fortsættelse
14. september 2021
Alder:
10 mdr.
Manglende søvnmønster - fortsættelse
Hej Helen.
Tak for dit svar vedr. min datter og hendes manglende søvnmønster.
Jeg er måske ikke altid god til at forklare mig helt skriftligt, men vil alligevel forsøge at svare til den mail du sendte mig. Jeg skrev det tog mellem 25-50 min. at putte til nat mener jeg,. Men de sidste tre dage har det taget mellem 55-125 minutter og jeg bliver så udmattet idet jeg så ikke føler jeg får trukket vejret, da jeg ellers godt kan lide at have lidt tid om aftenen selv i den jeg går i seng. Men nu er jeg bare så kvæstet efter at have kæmpet med hende så længe. Det er igen motorisk uro med at rejse sig op, kravle rundt, dreje rundt, osv…..
Og det med dagslurene mellem 25 min og halvanden time…- det er meget sjældent det er mere end 35 min. (Hvor jeg bruger 20-30 min på at putte…)
Og det tidounkt jeg skrev jeg putter hende til nat - klokken 19.30, ja så sover hun måske omkring kl 20.15-20.30, noglegange før hvis jeg starter putningen lidt før. Så hun får sammenlagt i snit ca 11-11,5 timers søvn i døgnet.
Jeg har virkelig svært ved at have mere energi tilbage - jeg bliver enormt tappet. Samtidig nu vi skal til at skulle stille ur til kl 6.00, tænker jeg jeg får en meget træt pige pga. de manglende timer, men som gerne skulle have energi og forblive glad om dagen. Men når hun er træt - ja så er hun pivset og mangler koncentration… Jeg kan bare mærke det at bruge over to timer sammenlagt om dagen på at få hende i søvn. Ja det fungere ikke.
Hilsen træt mor