Brev:
1 time før 16 mdr datter falder i søvn om aftenen
2. august 2021
Alder:
16 mdr.
1 time før 16 mdr datter falder i søvn om aftenen
Kære Helen,
Så har jeg vist brug for dine gode råd igen!
Min datter der lige er blevet 16mdr tager ufatteligt lang tid (alt for 20min til over 1 time) om og overgive sig til søvnen om aftenen og ved ikke hvad jeg kan gøre for og hjælpe hende.
Hun græder ikke, men rejser sig op og ned, ruller rundt, snakker, kaster ting ud over sengekanten osv.
Hvis jeg bare siger “Godnat og læg dig ned skat” Så sker der ikke noget, men når der er gået en time og jeg så har en lidt skarpere stemme på, så ruller hun rundt på maven med det samme og falder i søvn...
Hendes dag og rutiner ser således ud:
05:30-6:30 : Vågner og er glad og frisk. Nogen gange vågner hun kl 04:30, er vågen i en time og falder så i søvn igen indtil 6:30. Dette er noget nyt..
6:30-7 Morgenmad
9:00 frugt og bolle/ rugbrød med ost og vand i kop
11:00 Frokost kylling el æg med spinat/ grønkål, brød/ pasta/ris
11:30-12 puttes til lur og her falder hun som regel i søvn efter 10 min af sig selv.
13-14 vågner efter enten 1.5-2 timer. Har aldrig sovet mere end dette.
14:00 bolle med mandelsmør/ avocado, frugt og vand i kop
17:00 Middag kød/ fisk, grøntsager/ kartofler ( spiser samme som os)
18:00 bad, froteres, smøres ind i creme, nattøj
18:30 godnat grød efterfulgt af kort godnathistorie i seng - her bliver hun oftest vred når vi er færdige med bogen, og jeg skal derfor holde hende lidt i hånden så hun falder ned og lægger sig i sengen.
18:45-19 Burde hun sove, men som sagt ruller rundt og leger med min hånd indtil hun enten ruller om og falder i søvn- på en god aften efter 20 min, og ellers kan det trække ud til kl 19:30-20..
Hun sover mere eller mindre igennem natten med få opvågninger hvor hun lægger sig selv til og sove igen ved hjælp af sin sut.
Dog skal hun have hjælp til og falde i søvn igen hvis hun vågner kl 04:30.
Er hun for overtræt eller mon ikke træt nok når hun puttes, eller er det noget helt tredje jeg ikke har fanget?!
Kærlig hilsen,
Louise