Brev:
Skiftes til at putte? 16 mdr
1. august 2021
Alder:
16 mdr.
Skiftes til at putte? 16 mdr
Kære Helen.
Vi er egentlig godt i gang med at forsøge at vænne vores lillebror dreng til at Mor og Far skiftes til at putte - han er naturligvis og lidt utryg ved skift et her i starten men så slog det mig - kan han overhovedet vænne sig til det så det bliver tryg hverdag for ham med den alder han har og på sigt?
Tænkte det kunne være rart at høre hvad een der ved noget mere om børn og hjernes udvikling etc, tænker om det :-)
Vi har valgt at ville skiftes ud fra dels forældrenes behov for søvn om aftenen og af hensyn til storesøster - men vil den lillebror på 16 måneder blive ved med at synes det er et 'stort'skift hver aften mon?
Historikken er at vi, med få dages overgang hvor far var med i soveværelset, gået fra at det kun var mor om natten og putte med amning for en måned siden, til at det den sidste måned kun har været Far som puttede. Det er gået fint.
I sidste uge kom jeg tilbage i soveværelset - og puttede sammen med Far en nat. Det gik ikke så godt - den lillebror var snotforvirret men skulle også lige sige farvel til brystet. (Peger og siger 'nej mælk? ) I to dage har jeg - Mor - så puttet alene. Den første nat var hård -4:timer og han kom ud og ind i stuen og ville ikke sove -vækker tydeligt sig selv igen hver gang han var lige ved at overgive sig til søvnen. I går gik det bedre men rig stadig lang tid (2:timer). Her til aften var det Far og det gik godt nok -men han er ked af det og spørger til den anden forælder. Vil han blive ved med det?
Vi er indstillet på at den nye vane kan tage tid at opbygge men arbejder vi imod 'naturen' her?
På forhånd tak for hjælpen,
Stina