Brev:
7 måneder - natteroderi
15. maj 2021
Alder:
7 mdr.
7 måneder - natteroderi
Hej Helen.
Jeg synes efterhånden, at vi har en god rytme om dagen med vores lille pige, som lige om lidt bliver 7 måneder. Vi skal til en kontrolvejning om en uges tid for at se, om alle tiltagene i forhold til mad holder hendes kurve stabil.
Men nu er vi løbet ind i en ny udfordring. Der er rigtig meget natteroderi! Først troede jeg, at det var, fordi hun ikke spiste nok mælk i løbet af dagen, og derfor tog revanche om natten, men jeg kan sagtens ligge hende til uden at hun vil spise.
Umiddelbart spiser hun stadig sen aften, midt nat og tidlig morgen og nogle gange 2 gange midt på natten (jeg er ret træt og forvirret efterhånden, så er ikke helt sikker), så den amning midt på natten er ikke væk endnu. Men hun vågner nok 5-10 gange i løbet af natten (inkl. de 3-4 amninger), og kan bare ikke finde ro, uden at vi skal have hende op i favnen. Hun er utilfreds og ked af det, når hun vågner. Måske er det er spørgsmål om tryghed, men vi har godt nok ikke døjet med det tidligere, som vi gør nu.
Har du nogle gode råd til, hvad vi kan gøre?
Med venlig hilsen
Den trætte mor