Ninja aften baby

23. januar 2021

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Ninja aften baby

Hej Helen... Vi skriver igen i forlængelse af vores sidste brev...

Vi lader nu ikke N sove længere end kl 16.00.
Dog er vi i samarbejde med dagplejer gået med til at hun vækkes formiddag så hun ikke nupper, 2-3 timer. Også er hun først træt omkring 15.00 - 15.30 også får hun kun en halv til en hel time der...
Vores problem ligger mest i vores nat putning... Jeg skitser lige den nye rytme op..

3-5.00 : amning... Og kommer ofte hen i vores seng for tiden..

5-6.00 -(mest kl 6.00) står hun op... (nogen gange amning her)

6.30 - morgengrød.

8.30- frugt og brød

9-9.30 : puttes... Vækkes Ca efter 1 time..

11.00: frokost

(tilbyder altid lidt frugt og brød inden lur)
12. 30 - 13.00 : puttes til lur

Op : 15.00-16.00

Derefter noget eftermiddags mad.

17.15: aftensmad..

18.15: bad. Tørres i håndklæde for olie på krop. Her virker hun begyndende træt.
Ind i stue i Nattøj.. Dæmpet lys. Lidt dæmpet musik eller far spiller guitar.

19 - 19.30 : nat grød (allerede her begynder hun at gnide meget øjne) ...

Annonce

... vi kan kun få grød i hende. Hvis hun trisser rundt på gulvet og leger lidt imens, så kommer hun selv hen til sofa bordet og får en ske.

19.45-20.00 : bliver hun puttet.. Mor ammer og synger godnat sang . Hun virker meget træt. Luller meget hen. Viser selv at hun vil puttes og trækker sig væk. Hun bliver lagt i seng og i 2min prøver hun at sove.. Men så begynder hendes uro i kroppen at overtage. Hun rejser sig op. Laver vilde lyde. Piller ved alt i sengen. Rusker i tremmerne. Sparker til sengen. Hun får simpelthen et energi kick af den anden verden... Vi har slukket lys med lidt nat lampe lys. Mor sidder neutralt ved siden af sengen og siger intet. Kigger lidt i tlf. Bliver N ked. Får hun et lille kramm bliver lagt ned og der bliver sagt det er nat og du skal sove.. Intet andet... Der går gerne 1 time eller halvanden med dette....

22.00 - 00.00 : nat amning.

Hvad tænker du? Sover hun for meget om dagen... Hvorfor er putning en så svær? Vi har ingen problemer med at putte om dagen 🙏

Med venlig hilsen
Far og Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor