Brev:
Ninja aften baby
23. januar 2021
Alder:
12 mdr.
Ninja aften baby
Hej Helen... Vi skriver igen i forlængelse af vores sidste brev...
Vi lader nu ikke N sove længere end kl 16.00.
Dog er vi i samarbejde med dagplejer gået med til at hun vækkes formiddag så hun ikke nupper, 2-3 timer. Også er hun først træt omkring 15.00 - 15.30 også får hun kun en halv til en hel time der...
Vores problem ligger mest i vores nat putning... Jeg skitser lige den nye rytme op..
3-5.00 : amning... Og kommer ofte hen i vores seng for tiden..
5-6.00 -(mest kl 6.00) står hun op... (nogen gange amning her)
6.30 - morgengrød.
8.30- frugt og brød
9-9.30 : puttes... Vækkes Ca efter 1 time..
11.00: frokost
(tilbyder altid lidt frugt og brød inden lur)
12. 30 - 13.00 : puttes til lur
Op : 15.00-16.00
Derefter noget eftermiddags mad.
17.15: aftensmad..
18.15: bad. Tørres i håndklæde for olie på krop. Her virker hun begyndende træt.
Ind i stue i Nattøj.. Dæmpet lys. Lidt dæmpet musik eller far spiller guitar.
19 - 19.30 : nat grød (allerede her begynder hun at gnide meget øjne) vi kan kun få grød i hende. Hvis hun trisser rundt på gulvet og leger lidt imens, så kommer hun selv hen til sofa bordet og får en ske.
19.45-20.00 : bliver hun puttet.. Mor ammer og synger godnat sang . Hun virker meget træt. Luller meget hen. Viser selv at hun vil puttes og trækker sig væk. Hun bliver lagt i seng og i 2min prøver hun at sove.. Men så begynder hendes uro i kroppen at overtage. Hun rejser sig op. Laver vilde lyde. Piller ved alt i sengen. Rusker i tremmerne. Sparker til sengen. Hun får simpelthen et energi kick af den anden verden... Vi har slukket lys med lidt nat lampe lys. Mor sidder neutralt ved siden af sengen og siger intet. Kigger lidt i tlf. Bliver N ked. Får hun et lille kramm bliver lagt ned og der bliver sagt det er nat og du skal sove.. Intet andet... Der går gerne 1 time eller halvanden med dette....
22.00 - 00.00 : nat amning.
Hvad tænker du? Sover hun for meget om dagen... Hvorfor er putning en så svær? Vi har ingen problemer med at putte om dagen 🙏
Med venlig hilsen
Far og Mor