Sove i egen seng - 2 år, 8 mdr.

19. august 2020

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Sove i egen seng - 2 år, 8 mdr.

Hej Helen :-)

Nu har vi igen brug for et råd, denne gang i forhold til vores datters søvn.

Mille er 2 år, bliver 3 til december. Hun har astmatisk bronkitis, og har derfor været rigtig meget syg i hendes korte liv. Vi har derfor kodet problematikken lidt sammen med alt den sygdom som har været.

Hun er dog vokset lidt fra det, og bliver ikke så ofte ramt mere, heldigvis ❤️

Sagen er den, at Mille fint falder i søvn på sit eget værelse, i juniorseng. Hun er for nyligt stoppet med at sove lur, så puttetiden varier lidt mellem 18:15-19:30 lige for tiden, alt efter hvor træt hun er. Men det er aldrig et problem at putte, hun får sin sut og bamse, vi synger og sidder ved hende i 5 min. og siger så godnat. De fleste dage sover hun allerede inden for de 5 min. Og andre dage kan hun finde på at komme ud, dog maks. 2 gange.

Men hun har rigtig mange opvågninger, hvor hun vågner og er ked af det, de første par gange når vi kommer ind, så sidder hun op, og sover halvt, og vi kan så få hende beroliget og lagt ned igen.

Men efter et par gange på den måde, så er hun rigtig ked af det, og vil kun sove inde i vores seng, hvilket hun altid har ...

Annonce

... fået lov til. Men hun ligger simpelthen så uroligt om natten, og i takt med at hun jo er blevet større, så gør det bare at hverken mig eller far sover ordentligt når hun ligger der, og det er efterhånden hårdt.

Vi har forsøgt at købe en ekstra juniorseng som står i vores soveværelse, men det vil hun slet ikke, hun vil kun være ved os.

Vi har også sådan en foldemadras på hendes værelse, så vi kan ligge det lidt, men der vågner hun også kort tid efter vi er gået i seng igen.

Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre, for hun skal jo ikke være utryg på eget værelse, og det virker hun heller ikke til at være, pånær lige om natten.

Nogle gange virker det som om at hun har nightterror, hvor hun er helt ude af den i et stykke tid, selvom hun kommer ind til os, men det er ikke så tit, så vi har ikke fornemmelse af at det er det der sker hver dag.

Til november får vi en lillebror, og jeg tror også at jeg i den forbindelse gerne snart vil have at hun lære at sove igennem på eget værelse, så vi alle sammen får en mere rolig nat, og hun heller ikke skal vågne hele tiden af amning og bleskift til den tid ❤️

Har du nogle gode råd? 🙏

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger