Brev:
10 mdr. baby vågen 3-4 timer hver nat
5. april 2020
Alder:
9 mdr.
10 mdr. baby vågen 3-4 timer hver nat
Hej Helen.
Vi har problemer med at få vores næsten 10 mdr. datter til at sove om natten. Hun vågner hver nat i 3-4 timer, hvor den eneste måde hun vil falde i søvn, er i vores arme, af udmattelse.
For 1,5 uge siden, startede vi med at putte N i egen seng, hvilket vi altid har haft problemer med, vi har prøvet utallige gange og prøvet alverdens måde og metoder, men hun har kun ville falde i søvn ved brystet.
I starten tog det os over 2 timer, og nu tager det 1-1 1/2 time. Det er egentlig okay for os, for det er en sejr i sig selv, at vi kan putte hende i sin egen seng og uden mit bryst.
MEN hun vågner som sagt hver nat og er meget frisk og ikke til at putte igen.
Hun bliver puttet kl. 19 – sover ved 20-tiden, og vågner kl. 23-00. få gange er det lykkedes mig at få hende til at sove videre ved at lægge en hånd på hende, men det varer kun i maks. 30 min, hvor hun så derefter vågner og ikke er til at putte.
Jeg er i forbindelse med putningen stoppede med at amme helt. N får natgrød 10 min før vi putter hende. Hun vil hverken tage sut eller flaske, modermælkserstatning af kop er også et no go.
Før gik jeg i seng kl. 19 med hende, hvor hun faldt i søvn ved mit bryst, hvor jeg derefter lagde mig ned og hun fortsat havde brystet i munden. Når hun vågnede om natten fik hun et bryst i munden, liggende, og sov næsten altid bare videre. Dog har hun altid vågnet rigtig mange gange i løbet af natten. alt fra 4-10 gange. Jeg har godt været klar over at det ikke er særlig hensigtsmæssigt, men for mig har det handlet om ’’overlevelse’’ om natten.
Hun sover rigtig fint i barnevognen om dagen. Den første lur er ofte på 2-3,5 time og den næste lur er fra 1-2 timer. Hun får 4-4,5 times lur i løbet af dagen. Vi har fået at vide at hun ikke må sove mere end det, så nogle gange vækker vi hende fra sidste lur. Samtidig har vi fået at vide at det er no-go at hun sover lur efter kl 16, så det gør hun heller ikke.
Hun spiser fint i løbet af dagen, og kommer også af med lorte bleer. For 1 måned siden tjekkede lægen hendes øre, og der var der heller ikke noget.
Vi havde snakket om dele natten op, men problemet er at jeg har meget svært ved at være vågen om natten, samt jeg kan ikke sove om dagen, og min kæreste kan ikke sove kl. 20, eller stå op kl. 6 med N.
Jeg håber du kan hjælpe os, for det er ved at være ren tortur ikke at få mere end 3 – 6 timer usammenhængende nattesøvn.
Med venlig hilsen
2 meget trætte og frustreret forældre.