Brev:
Meget træt mor til datter på 7 måneder
14. april 2019
Alder:
7 mdr.
Meget træt mor til datter på 7 måneder
Hej Helen
Vi har flittigt gjort brug af din brevkasse til råd og vejledning, og har været glade for dette. Men nu er mor her så udkørt at jeg håber du kan hjælpe os.
Vi har en skøn pige på 7 måneder. Hun er meget glad og smilende. Hun begyndte da hun ca var 6,5 måned at møve sig fremad så hun er i fuld fart med at udforske huset. Hun er også begyndt at trække sig op at ting og vil rigtig gerne op at stå af ting. Hun er godt igang med grød og mos og hun er madglad og nysgerrig. Hun har aldrig ville tage sutten og vi har prøvet længe men simpelthen opgivet dette efter 5 måneders øvelse. Hun er brystbarn men får flaske en gang imellem som hun gerne vil tag.
Der problemet er, at hun ikke vil sove om natten. Hun vågner hver time og det eneste der hjælper er brystet. Jeg skal starte arbejde D 1.5 hvor far tager over og er på barsel, så er lidt stresset når hun er så afhængig af mig. Far kan sagtens putte i barnevognen om dagen og hun vil rigtig gerne have omsorg fra ham, men om aftenen skriger hun hvis det er far.
Vores daglige skema ser således ud;
Kl. 7.00 står op
Kl. 8.00 får morgenmad i form af havregrød med frugt, som hun ikke altid spiser meget af.
Kl. 9.00 puttes til formiddagslur. Sover 1,5-2 timer
Kl. 11.30-12.00 får frokost i form af mos og okseboller. Frugt til at gnave af. Spiser godt
Kl. 13.00 ammes og puttes til lur. Sover 1,5-2 timer
Kl. 15.30 får flerkornsgrød med frugttopping. Frugt til at gnave af
Kl. 17.00 ammes
Kl. 18 får aftensmad. Mos med kød. Frugt, agurk eller andet til at gnave af. Spiser godt
Kl. 19 gøres klar til nat. Får flaske (er lidt bange for at jeg ikke har nok så for at gøre hende helt mæt) Tager ikke meget her. Ammes hvor hun spiser flittigt. Puttes med godnathistorie. Falder forholdsvis hurtigt i søvn i sengen af sig selv. Ligger med mors nattrøje med knuder og bamse. Sover somregl kl 19.45 - 20
Kl 21-21.15 vågner skrigende og mor sidder ved hende og nusser hende. Faldet hurtigt i søvn igen.
Kl 22.30 vågner igen. Ammer fra begge bryster så hun har nok til natten
Kl. 01/01.30 vågner skrigende. Nusser hende og sidder ved hende. Skriger fortsat. Efter noget tid ligges hun til og hun spiser lidt og falder i søvn med det samme. Jeg ammer liggende på en madras på hendes værelse
Kl. 03 vågner igen hvor det er det samme som tidligere. Hun ligges til til sidst.
Kl. 04.30 vågner igen hvor jeg er så udmattet at jeg tager hende med i vores seng hvor hun sover indtil kl. 7
Hvis jeg ikke tager hende ned vågner hun kl. 5.30 og det samme fortsættes. Sovet til kl 7.
Dette har fortsat i 9 dage nu hun har ellers altid sovet til kl 00.30 og vågnet kl 5 også vågnet kl 7.
Håber virkelig du kan hjælpe os
Med venlig hilsen
en meget træt, udkørt og nervøs mor