Meget træt mor til datter på 7 måneder

14. april 2019

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Meget træt mor til datter på 7 måneder

Hej Helen

Vi har flittigt gjort brug af din brevkasse til råd og vejledning, og har været glade for dette. Men nu er mor her så udkørt at jeg håber du kan hjælpe os.

Vi har en skøn pige på 7 måneder. Hun er meget glad og smilende. Hun begyndte da hun ca var 6,5 måned at møve sig fremad så hun er i fuld fart med at udforske huset. Hun er også begyndt at trække sig op at ting og vil rigtig gerne op at stå af ting. Hun er godt igang med grød og mos og hun er madglad og nysgerrig. Hun har aldrig ville tage sutten og vi har prøvet længe men simpelthen opgivet dette efter 5 måneders øvelse. Hun er brystbarn men får flaske en gang imellem som hun gerne vil tag.

Der problemet er, at hun ikke vil sove om natten. Hun vågner hver time og det eneste der hjælper er brystet. Jeg skal starte arbejde D 1.5 hvor far tager over og er på barsel, så er lidt stresset når hun er så afhængig af mig. Far kan sagtens putte i barnevognen om dagen og hun vil rigtig gerne have omsorg fra ham, men om aftenen skriger hun hvis det er far.

Vores daglige skema ser således ud;

Kl. 7.00 står op

Kl. 8.00 får morgenmad i form af havregrød med frugt, som hun ikke altid spiser meget af.

Kl. 9.00 puttes til formiddagslur. Sover 1,5-2 timer

Kl. 11.30-12.00 får frokost i form af mos og okseboller. Frugt til at gnave af. Spiser godt

Kl. 13.00 ammes og puttes til lur. Sover 1,5-2 ...

Annonce

... timer

Kl. 15.30 får flerkornsgrød med frugttopping. Frugt til at gnave af

Kl. 17.00 ammes

Kl. 18 får aftensmad. Mos med kød. Frugt, agurk eller andet til at gnave af. Spiser godt

Kl. 19 gøres klar til nat. Får flaske (er lidt bange for at jeg ikke har nok så for at gøre hende helt mæt) Tager ikke meget her. Ammes hvor hun spiser flittigt. Puttes med godnathistorie. Falder forholdsvis hurtigt i søvn i sengen af sig selv. Ligger med mors nattrøje med knuder og bamse. Sover somregl kl 19.45 - 20

Kl 21-21.15 vågner skrigende og mor sidder ved hende og nusser hende. Faldet hurtigt i søvn igen.

Kl 22.30 vågner igen. Ammer fra begge bryster så hun har nok til natten

Kl. 01/01.30 vågner skrigende. Nusser hende og sidder ved hende. Skriger fortsat. Efter noget tid ligges hun til og hun spiser lidt og falder i søvn med det samme. Jeg ammer liggende på en madras på hendes værelse

Kl. 03 vågner igen hvor det er det samme som tidligere. Hun ligges til til sidst.

Kl. 04.30 vågner igen hvor jeg er så udmattet at jeg tager hende med i vores seng hvor hun sover indtil kl. 7

Hvis jeg ikke tager hende ned vågner hun kl. 5.30 og det samme fortsættes. Sovet til kl 7.

Dette har fortsat i 9 dage nu hun har ellers altid sovet til kl 00.30 og vågnet kl 5 også vågnet kl 7.

Håber virkelig du kan hjælpe os

Med venlig hilsen
en meget træt, udkørt og nervøs mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor