Vågner stadig alt for tidligt

21. december 2018

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vågner stadig alt for tidligt

Kære Helen

Tak for dit udførlige svar på mit forrige brev om vores datter, som står op mellem 4 og 5 hver dag. Jeg skriver nu til dig igen, fordi vi fortsat har denne lidt ærgerlige døgnrytme, som gør mig noget udkørt og desværre bevirker, at min energi hele tiden er lav. Det er synd for min datter. Og min mand og jeg aner ikke vores levende råd.

Vi har fulgt alle dine råd, og vores datter ammes nu ca 22.30/23.00 og igen kl ca 3.45/4, hvor hun tages med ind i vores seng. Men det har intet hjulpet - hun sover max en time mere, og står som hovedregel helt op 04.45... Vi har nu også i en uge prøvet at rykke hendes ...

Annonce

... cirkadiske rytme, som du har beskrevet i andre svar på breve, således at hun ikke sover efter kl 16. Det har indtil videre nærmest haft den modsatte effekt... Suk..

Nu overvejer vi, om vi skal smide hende i slyngevuggen, når hun vågner kl 3.45/4, for at få hende til at sove videre og på den måde vise hende, at det stadig er nat. Jeg ville rigtig gerne høre dine tanker om dette? Og jeg vil selvfølgelig også høre, om du har andre råd eller ting, vi kan forsøge os med? Vil det fx hjælpe at putte hende senere? Og kan du sige noget om, hvor længe børn er 'fanget' i denne døgnrytme?

Mange venlige hilsner fra
en desperat og træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder