Brev:
Vågner stadig alt for tidligt
21. december 2018
Alder:
6 mdr.
Vågner stadig alt for tidligt
Kære Helen
Tak for dit udførlige svar på mit forrige brev om vores datter, som står op mellem 4 og 5 hver dag. Jeg skriver nu til dig igen, fordi vi fortsat har denne lidt ærgerlige døgnrytme, som gør mig noget udkørt og desværre bevirker, at min energi hele tiden er lav. Det er synd for min datter. Og min mand og jeg aner ikke vores levende råd.
Vi har fulgt alle dine råd, og vores datter ammes nu ca 22.30/23.00 og igen kl ca 3.45/4, hvor hun tages med ind i vores seng. Men det har intet hjulpet - hun sover max en time mere, og står som hovedregel helt op 04.45... Vi har nu også i en uge prøvet at rykke hendes cirkadiske rytme, som du har beskrevet i andre svar på breve, således at hun ikke sover efter kl 16. Det har indtil videre nærmest haft den modsatte effekt... Suk..
Nu overvejer vi, om vi skal smide hende i slyngevuggen, når hun vågner kl 3.45/4, for at få hende til at sove videre og på den måde vise hende, at det stadig er nat. Jeg ville rigtig gerne høre dine tanker om dette? Og jeg vil selvfølgelig også høre, om du har andre råd eller ting, vi kan forsøge os med? Vil det fx hjælpe at putte hende senere? Og kan du sige noget om, hvor længe børn er 'fanget' i denne døgnrytme?
Mange venlige hilsner fra
en desperat og træt mor