Putning giver problemer

9. december 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Putning giver problemer

Hej Helen,

Jeg har problemer med at ligge min 7 mdr gamle søn ned til nat.
Vi har fulgt et putteritual siden han var ca. 4 mdr, men er ved at gå fra amning til flaske.
Som du ved har det været en udfordring for mig at holde ham vågn under amning længe nok til at han fik den mælk han skulle have, derfor er jeg bange for at han ofte har været sovende inden han er blevet lagt og måske kun lige når at slå øjenene op for at lukke dem igen.

Jeg giver en flaske mme ved putning, som han tager fint i mod. Han lukker stadig øjenene mens han spiser, men han virker mere vågen end under amning. ...

Annonce

...

Han bliver ked af det så snart han bliver lagt.
Min eneste løsning er at ligge ham på en dyne mens han får flaske for at mindske overgangen til sengen.
Men jeg vil utrolig gerne han skal kunne ligges uden dynen under.

Det tager desværre ofte en time at få ham til at sove hvor jeg går frem og tilbage mellem flaske og seng.

Vi har prøvet at bade ham inden sengetid, det hjælper heller ikke - og er ikke en god løsning for vores familie i hverdagene.

Jeg har prøvet at ligge ham efter 2 og 4 vågne timer, men det gør ingen forskel.

Har du nogle gode råd?

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.