Brev:
Putning giver problemer
9. december 2018
Alder:
7 mdr.
Putning giver problemer
Hej Helen,
Jeg har problemer med at ligge min 7 mdr gamle søn ned til nat.
Vi har fulgt et putteritual siden han var ca. 4 mdr, men er ved at gå fra amning til flaske.
Som du ved har det været en udfordring for mig at holde ham vågn under amning længe nok til at han fik den mælk han skulle have, derfor er jeg bange for at han ofte har været sovende inden han er blevet lagt og måske kun lige når at slå øjenene op for at lukke dem igen.
Jeg giver en flaske mme ved putning, som han tager fint i mod. Han lukker stadig øjenene mens han spiser, men han virker mere vågen end under amning. ...
...
Han bliver ked af det så snart han bliver lagt.
Min eneste løsning er at ligge ham på en dyne mens han får flaske for at mindske overgangen til sengen.
Men jeg vil utrolig gerne han skal kunne ligges uden dynen under.
Det tager desværre ofte en time at få ham til at sove hvor jeg går frem og tilbage mellem flaske og seng.
Vi har prøvet at bade ham inden sengetid, det hjælper heller ikke - og er ikke en god løsning for vores familie i hverdagene.
Jeg har prøvet at ligge ham efter 2 og 4 vågne timer, men det gør ingen forskel.
Har du nogle gode råd?
Med venlig hilsen
Kris