Brev:
Sovevaner - 7 mdr.
29. maj 2005
Alder:
7 mdr.
Sovevaner - 7 mdr.
Hej Helen
Ja nu skriver jeg igen.
Først vil jeg lige sige at mht sove i barnevognen, er det faktisk godt rigtig godt med at lade ham sidde op til han næsten selv falder i søvn og derefter ligge ham ned. Han har sovet i barnevognen de sidste 3 dage 2 gange om dagen, så det er bare skønt.
Nu kunne vi godt lige bruge lidt hjælp til om aftenen.
Vi er begyndt at synes vi bruger alt for meget energi og tid på at ligge Jaspar i seng og vi føler at ressourcerne er ved at være brugt op i forhold til det vi har gjort.
Når Jaspar skal puttes har vi indtil nu gået rundt med ham..ja vi har faktisk siddet på senge kanten og hoppet til han er faldet i søvn, hvorefter vi så ligger ham ned i hans seng. Men så snart vi har givet slip på ham, pyldre han og så har vi taget ham op igen, for næsten at starte på ny med at gå rundt, hoppe på senge kanten..smil Ja jeg ved det lyder sjovt, at hoppe på senge kanten, men det har virket også har vi selvfølgelig forsat med det.
Vi er begyndt at ligge ham i sengen efter sang men han pyldre, græder og til sidst bliver helt ulykkelig. Så har vi taget ham op igen og puttet ham igen når han var blevet trøstet. Men lige meget hvad, har vi til sidst gået med ham til han er faldet i søvn. Vi ved det virker, han falder i søvn og vi har ro. Det vil sige det er det nemmest for os. Men vi synes ikke det er optimalt for nogen af os, så hvad kan vi gøre for at hjælpe Jaspar til at falde i søvn selv og gøre overgangen blød for ham?
Hvor bevidst er han i denne alder. Hvor meget forstår han. Har han fundet ud af at vi tager ham op til sidst, når han skal puttes om aften?
Vi har brug for du kan give os noget konkret vi kan gøre.... da vi selv er på "herrens mark"
Hilsen Annette