Sovevaner - 7 mdr.

29. maj 2005

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Sovevaner - 7 mdr.

Hej Helen

Ja nu skriver jeg igen.

Først vil jeg lige sige at mht sove i barnevognen, er det faktisk godt rigtig godt med at lade ham sidde op til han næsten selv falder i søvn og derefter ligge ham ned. Han har sovet i barnevognen de sidste 3 dage 2 gange om dagen, så det er bare skønt.

Nu kunne vi godt lige bruge lidt hjælp til om aftenen.
Vi er begyndt at synes vi bruger alt for meget energi og tid på at ligge Jaspar i seng og vi føler at ressourcerne er ved at være brugt op i forhold til det vi har gjort.

Når Jaspar skal puttes har vi indtil nu gået rundt med ham..ja vi har faktisk siddet på senge kanten og hoppet til han er faldet i søvn, hvorefter vi så ligger ham ned i hans seng. Men så snart vi har givet slip på ham, pyldre han og så har vi taget ham op igen, for næsten at starte på ny med at gå rundt, hoppe på senge kanten..smil Ja ...

Annonce

... jeg ved det lyder sjovt, at hoppe på senge kanten, men det har virket også har vi selvfølgelig forsat med det.

Vi er begyndt at ligge ham i sengen efter sang men han pyldre, græder og til sidst bliver helt ulykkelig. Så har vi taget ham op igen og puttet ham igen når han var blevet trøstet. Men lige meget hvad, har vi til sidst gået med ham til han er faldet i søvn. Vi ved det virker, han falder i søvn og vi har ro. Det vil sige det er det nemmest for os. Men vi synes ikke det er optimalt for nogen af os, så hvad kan vi gøre for at hjælpe Jaspar til at falde i søvn selv og gøre overgangen blød for ham?

Hvor bevidst er han i denne alder. Hvor meget forstår han. Har han fundet ud af at vi tager ham op til sidst, når han skal puttes om aften?

Vi har brug for du kan give os noget konkret vi kan gøre.... da vi selv er på "herrens mark"

Hilsen Annette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.