Dagsrytme II

24. september 2018

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Dagsrytme II

Kære Helen

Mange tak for et fantastisk svar.

Lige nu, gør vi som skrevet, det at vi flytter hende over i egen seng når hun sover rigtig godt - hvilket vi skrev om tidligere var okay. Men hendes alder gør måske at hun bliver mere bevidst om at hun er flyttet når hun vågner? De gange hun er vågnet i gråd har hun dog lagt samme sted som hun er faldet i søvn og når hun vågner i egen seng græder hun ikke - netop derfor tænker jeg hun er klar til at falde i søvn der.

Vores datter falder aldrig i søvn i favn - kun ...

Annonce

... hvis hun er meget ked af det feks hvis maven driller. Hun lægger i senge ved siden af os, hvor vi synger, giver flaske, holder i hånd til hun sover. Måske vi blot skal overfører dette til egen seng?

Hun vågner som regel efter 30 - 40 min når hun skifter søvnfase - skal vi blive ved hende indtil denne tid er gået? Lige nu kommer hun bedst videre ved at vi lægger med hende - hvordan får vi hende bedst videre i søvnen i egen seng? Hvornår kan man regne med at de selv kan komme videre i søvnen.

På forhånd tak

Maja :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

Annonce

Viden om børn:

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder