Brev:
Dagsrytme II
24. september 2018
Alder:
5 mdr.
Dagsrytme II
Kære Helen
Mange tak for et fantastisk svar.
Lige nu, gør vi som skrevet, det at vi flytter hende over i egen seng når hun sover rigtig godt - hvilket vi skrev om tidligere var okay. Men hendes alder gør måske at hun bliver mere bevidst om at hun er flyttet når hun vågner? De gange hun er vågnet i gråd har hun dog lagt samme sted som hun er faldet i søvn og når hun vågner i egen seng græder hun ikke - netop derfor tænker jeg hun er klar til at falde i søvn der.
Vores datter falder aldrig i søvn i favn - kun hvis hun er meget ked af det feks hvis maven driller. Hun lægger i senge ved siden af os, hvor vi synger, giver flaske, holder i hånd til hun sover. Måske vi blot skal overfører dette til egen seng?
Hun vågner som regel efter 30 - 40 min når hun skifter søvnfase - skal vi blive ved hende indtil denne tid er gået? Lige nu kommer hun bedst videre ved at vi lægger med hende - hvordan får vi hende bedst videre i søvnen i egen seng? Hvornår kan man regne med at de selv kan komme videre i søvnen.
På forhånd tak
Maja :)