Hvordan får jeg ham til at sove længere?

31. marts 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Hvordan får jeg ham til at sove længere?

Hej Helen

Jeg har brug for din hjælp og råd til 2 ting, søvn og mad men skal nok dele det op i 2 spørgsmål :)

Jeg har en lille dreng på 8½ måned som bare IKKE vil sove længere end til kl. 4.45 om morgenen (også efter vi gik over til sommertid)

Har er som et lille ur, også mht. hans lure om dagen.

Han sover samlet set 12 timer i døgnet og det er jo ikke længe, men han trives egentlig ok med det. Han er glad og frisk, men jeg ville meget gerne at han kunne sove lidt længere om morgenen... bare til kl. 6.00 :)

Han sover følgende:

04.45 står vi op, og det virker ikke med at nusse, gi flaske osv. Han er frisk, snakker (meget højt) og vil op.

kl. ...

Annonce

... 09.30 sover 1½ time til formiddagslur

Kl. 14.30 Sover 1½ time til eftermiddagslur

kl. 19.30 bliver puttet og sover inden for ½ time

Jeg har det virkelig dårligt med at skulle vække ham fra hans dagslure for at vi kan forlænge natten, men det virker desværre har vi erfaret.

Sover han 2 x 1 time, sover han også tilsvarene 1 time længere om morgenen.
Men er det virkelig den eneste løsning?? Man har jo altid hørt at man ikke må vække babyer :(

Min næste spørgsmål handler om at vi har svært ved at få ham til at spise forskellige ting, men det skal lige siges at han ikke vågner pga. sult.

Håber på et godt råd og på forhånd tak.

Med venlig hilsen
Karina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder