Vågen 2-3 timer om natten

23. januar 2017

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Vågen 2-3 timer om natten

Kære Helen.

Nu har jeg brug for dine gode råd igen :)

Vores datter på 19 mdr. Vil ikke i seng og endnu værre, hun vågner op kl. 23.30 hver aften og vil først sove igen efter 2-3 timer - efter hun har set tv. Vi har forsøgt at holde hende i sengen og ikke gå ind i stuen til tv'et, men hun græder helt vildt og vil ikke falde til ro.

Hun skal have lagt dræn i begge ører på onsdag, og vi håber selvfølgelig på, at hun får bedre nattesøvn herefter. Men vi er ikke sikker på, at opvågningen skyldes ørerne, men derimod det at hun i forbindelse med sygdom sagde farvel til sidste modermælkserstatnings flaske for to uger siden. Hun vågner nemlig på det tidspunkt, hvor hun plejede at få flaske.

Vi har forsøgt at få hende med ind og ...

Annonce

... sove i vores seng, men det vil hun heller ikke.

Putningen om aftenen går dog noget bedre, når det er faren der putter hende. Er det ofte sådan, at det går bedre når fædrene putter?

Har du nogle gode råd til, hvordan vi skal tackle vores datters "midnats show" ? Vi vil gerne sætte grænser, men vi ønsker heller ikke at hun skal forbinde hendes seng og det at skulle sove med noget negativt - vi vil gerne det til en behagelig som mulig oplevelse for hende.

Hvad mon det kan skyldes, at nogle børn bare lægger sig ned og sover, og hvis de vågner op i løbet af natten blot lægger sig til at sove med det samme igen? Gad vide om vores datter ikke får nok og tydelige grænser om dagen.

På forhånd tak.

Hilsen
De søvnige forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie